sibapp

عبارت مد نظر را بنویسید

sibapp
sibapp
sibapp

۱۰ میانبـر کاربردی و اصلی در Preview + راهنمای عملی

اپلیکیشن «Preview» برنامه‌ای کاربردی است که به‌صورت پیش‌فرض روی سیستم‌عامل MacOS نصب شده و ویژگی‌های بسیاری دارد. با این که برنامه Preview در درجه اول به دلیل قابلیت‌های نمایش تصویر شناخته شده، اما ابزارهای ضروری برای ویرایش و حاشیه‌نویسی تصویر را نیز در اختیار کاربران قرار می‌دهد. بیایید در ادامه ۱۰ میانبـــر کاربردی و اصلی در برنامه Preview مک را بررسی کنیم.

۱- ورود به حالت نمایش اسلاید

برای ورود سریع به حالت نمایش اسلاید در برنامه Preview پس از بازکردن چندین تصویر، کافی است کلیدهای «Command + Shift + F» را فشار دهید. این حالت کل تصاویر را به‌صورت اسلاید و تمام صفحه نمایش می‌دهد.

۲- بزرگ‌نمایی و کوچک‌نمایی

هنگام کار با تصاویری که خیلی کوچک یا خیلی بزرگ هستند، اپلیکیشن Preview میانبرهای مناسبی برای بزرگ‌نمایی و کوچک‌نمایی ارائه می‌دهد. برای بزرگ‌نمایی، دستور «(+)Command + Plus» و برای کوچک‌نمایی، دستور «(-)Command + Minus» را اجرا کنید.

۳- زوم به یک نقطه انتخاب‌شده

برنامه Preview این امکان را به شما می‌دهد که به سرعت روی یک نقطه خاص از تصویر زوم کنید. برای این کار کافی است ناحیه مورد نظر را با استفاده از ماوس یا ترک پد خود انتخاب نموده و سپس کلیدهای «Command + Shift + 8» را فشار دهید.

۴- تنظیم رنگ‌های تصویر

با میانبر «Command + Option + C» می‌توانید به گزینه‌های تنظیم رنگ در اپلیکیشن Preview دسترسی داشته باشید. این ویژگی پنجره جدیدی را باز می‌کند که شامل کنترل‌هایی برای کنتراست، رنگ، سایه‌ها، روشنایی و بسیاری از تنظیمات دیگر است. این تنظیمات معمولاً در برنامه‌های ویرایش تصویر پولی یافت می‌شوند.

۵- چرخش تصاویر

برنامه Preview شما را قادر می‌سازد تصاویر را بدون زحمت بچرخانید. برای چرخش یک تصویر ۹۰ درجه در خلاف جهت عقربه‌های ساعت، کلیدهای «Command + L» را فشار دهید. برای چرخش ۹۰ درجه در جهت عقربه‌های ساعت نیز باید کلیدهای «Command + R» را انتخاب کنید.

۶- گزینه‌های نوار کناری

هنگام کار با چندین تصویر به‌طور هم‌زمان، نوار کناری گزینه‌های مناسبی را به شما ارائه می‌دهد. اما برای پنهان‌کردن نوار کناری، می‌توانید از دستور «Command + Option + 1» استفاده کنید. برنامه Preview به‌طور پیش‌فرض تصاویر کوچک‌شده را در نوار کناری نمایش می‌دهد. اگر ترجیح می‌دهید فقط نام فایل‌ها را مشاهده کنید، کلیدهای «Command + Option + 3» را فشار دهید. برای بازگشت به نمای کوچک نیز باید از کلیدهای «Command + Option + 2» استفاده کنید‌.

۷- برش تصاویر

گاهی اوقات ممکن است به ویرایش یا برش سریع تصاویر احتیاج داشته باشید. در چنین شرایطی باید کلیدهای «Command + K» را فشار دهید. این میانبر ابزار برش را نشان می‌دهد و به شما کمک می‌کند قسمت انتخاب شده از تصویر را به‌راحتی برش دهید.

۸- ابزار ذره‌بین

گاهی هم ممکن است بخواهید از نزدیک ناحیه خاصی از یک تصویر را بررسی کنید. در برنامه Preview، می‌توانید با فشار دادن کلید «`» که در سمت چپ کلید شماره ۱ صفحه کلید قرار دارد از ابزار ذره‌بین استفاده کنید.

۹- اطلاعات تصویر

اگر نیاز به دسترسی به اطلاعات مربوط به یک تصویر، مانند زمان ایجاد، وضوح، و DPI دارید، کافی از کلیدهای «Command + I» را فشار دهید. یک پنجره کوچک در سمت چپ پنجره Preview ظاهر می‌شود که جزئیات تصویر انتخاب شده را نشان می‌دهد. از این طریق خیلی راحت می‌توانید اطلاعات مربوط به تصاویر را مشاهده و بررسی کنید.

۱۰- کپی‌کردن تصویر بازشده

برای ایجاد یک کپی دقیق از تصویر باز شده، نیاز است کلیدهای «Command + Shift + S» را فشار دهید. این میانبر به شما امکان می‌دهد یک کپی جداگانه از تصویر اصلی را ذخیره کنید. از این جهت هم دیگر جای نگرانی بابت از دست رفتن تصاویر نخواهید داشت.

جمع‌بندی

در این مطلب راهنما شما را با ۱۰ میانبـــر کاربردی و اصلی در برنامه Preview، آشنا کردیم. امیدواریم با آشنایی با این موارد، بتوانید تجربه راحت‌تری در استفاده از این برنامه داشته باشید. اگر به پلتفرم‌ها یا برنامه‌های ویرایش حرفه‌ای نیاز داشتید، می‌توانید از سایت سیب اپ مک نسبت به دانلود آن‌ها اقدام کنید. در زیر می‌توانید چند نمونه از این اپلیکیشن‌ها را پیدا کنید:

دانلود برنامه Adobe Photoshop 2024 برای مک.

دانلود برنامه Adobe Illustrator 2023 برای مک.

دانلود برنامه Sketch برای مک.

دانلود برنامه Figma برای مک.

دانلود برنامه Adobe InDesign 2023 برای مک.