sibapp
sibapp
sibapp
دسته‌بندی
راهنماهای کاربردی

آموزش رفع مشکل همگام نشدن تقویم iCloud با مک

  • 1402-12-28
  • 95
  • اشتراک
  • اشتراک
  • ۰

مشکل همگام نشدن تقویم iCloud با مک یکی از مشکلاتی است که کاربران بسیاری با آن مواجه شده‌اند. این موضوع می‌تواند سبب بروز مشکلات متفاوتی مانند فراموش کردن کلاس‌ها، جلسات کاری، وقت دکتر و بسیاری موارد دیگر شود. با مطالعه این مطلب از سیب اپ مک می‌توانید در این خصوص اطلاعات بیشتری کسب کرده و در خصوص رفع این مشکل اقدامات لازم را انجام دهید.

روش‌های رفع مشکل همگام نشدن تقویم iCloud با مک

همگام نشدن تقویم iCloud با مک می‌تواند سبب بروز مشکلات متفاوتی برای کاربران شود. در صورتی که با مشکل همگام نشدن تقویم iCloud با مک مواجه شدید، باید با استفاده از روش‌هایی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم این مشکل را رفع کنید.

۱- بررسی وضعیت سرورهای اپل

اولین موردی را که در زمان مواجه شدن با مشکل همگام نشدن تقویم iCloud با مک بوک باید بررسی کنید، وضعیت سرور‌های اپل است. برای انجام این کار، وارد تقویم iCloud خود شوید. اگر نقطه کنار آن نارنجی باشد، یعنی سرور‌های اپل از کار افتاده یا با مشکل مواجه هستند. در این زمان هیچ اقدامی نمی‌توانید انجام دهید و باید منتظر درست شدن مشکل از سمت اپل بمانید. اگر این نقطه سبز باشد، یعنی سرور‌ها به درستی کار می‌کنند و باید از روش‌های دیگری برای رفع این مشکل استفاده کنید.

۲- بررسی یکسان بودن Apple ID

گاهی کاربران فراموش می‌کنند که دو Apple ID متفاوت روی گوشی و مک بوک آن‌ها فعال است. همین امر سبب می‌شود اطلاعاتی را که در تقویم گوشی وارد می‌کنند، نتوانند در مک ‌بوک خود مشاهده کنند. پس مورد دومی که باید آن را بررسی کنید، یکسان بودن اپل آیدی در این دو سیستم است.

۳- ری‌استارت کردن مک بوک

اگر با انجام دو راهکار اول، مشکل شما حل نشد باید اقدامات دیگری انجام دهید که یکی از آن‌ها ری‌استارت کردن مک‌ بوک است. این کار سبب می‌شود فرآیندهای پس‌زمینه قدیمی که گاهی باعث بروز مشکلاتی می‌شوند، متوقف شده و برنامه‌ها بتوانند به شکلی بهتر کار کنند. برای انجام این کار باید روی لوگوی اپل در نوار منو کلیک کرده و سپس گزینه «Restart» را بزنید.

۴- استفاده از گزینه «Refresh Calendars»

اگر پس از ری‌استارت کردن باز هم با مشکل همگام نشدن تقویم (iCloud) با مک بوک مواجه بودید، باید تقویم خود را «Refresh» کنید. این کار تغییرات اعمال شده در تقویم iCloud را به‌روزرسانی خواهد کرد. برای انجام این کار تنها باید مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

  1. برنامه «Calendars» را در مک بوک باز کنید.
  2. از نوار منو گزینه «View» را انتخاب کنید.
  3. در نوار باز شده، روی گزینه Refresh Calendars کلیک کنید.

۵- بررسی روشن بودن همگام‌سازی تقویم iCloud

در صورتی که باز هم مشکل برطرف نشد، باید برنامه‌هایی را بررسی کنید که به آن‌ها اجازه همگام‌سازی داده شده است. در صورتی که شما گزینه همگام‌سازی را فعال نکرده باشید، طبیعی است که تقویم با iCloud تنظیم نشود. در صورتی که حتی گزینه همگام‌سازی فعال هم باشد، یک بار خاموش و روشن کردن آن می‌تواند در رفع مشکل موثر باشد.

مراحل انجام این کار به این شرح است:
  1. ابتدا وارد بخش «System Settings» مک ‌بوک خود شوید.
  2. از قسمت بالای نوار سمت چپ، وارد تنظیمات Apple ID شوید.
  3. در صفحه بازشده، روی گزینه iCloud کلیک کنید.
  4. در بخش «Apps Using iCloud» روی گزینه «Show All» کلیک کنید.
  5. در پنجره جدیدی که برای شما باز می‌شود، گزینه روبه‌روی «iCloud Calendar» را بررسی کرده و مطمئن شوید که در حالت فعال قرار دارد.

۶- ورود دوباره به اپل آیدی

در صورتی که با استفاده از هیچ کدام از روش‌‌های بالا نتوانستید مشکل همگام نشدن تقویم iCloud را با مک بوک حل کنید، باید یک بار از اپل آیدی خود خارج شوید و دوباره وارد آن شوید. برای انجام این کار مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. در System Settings وارد بخش تنظیمات Apple ID شوید.
  2. در قسمت پایین صفحه روی گزینه «Sign Out» کلیک کنید.
  3. در پنجره پنجره بازشده، گزینه «Keep Copy» را انتخاب کنید. این کار باعث می‌شود که جزئیات اپل آیدی شما از بین نروند.
  4. پس از آن دوباره نام کاربری و رمز عبور اپل آیدی خود را در بخش مربوطه وارد کنید.

مهارت برنامه‌ریزی خود را به سطح جدیدی ببرید!

اگر زندگی پرمشغله‌ای دارید و می‌خواهید در پربازده‌ترین حالت ممکن کارهای خود را مدیریت کنید، توصیه می‌کنیم سری به اپلیکیشن‌های زیر در سیب اپ مک بزنید. این اپلیکیشن‌ها به صورت اختصاصی روی برنامه‌ریزی و درست کردن چک‌لیست تمرکز داشته و با قابلیت‌هایی که توسط افراد متخصص طراحی شده‌اند، کار برنامه‌ریزی را به مراتب برایتان آسان‌تر کرده‌اند:

دانلود اپلیکیشن OmniFocus.

دانلود اپلیکیشن Things 3.

دانلود اپلیکیشن Project Office X Pro.

جمع‌بندی

  • یکی از مشکلات رایج بین کاربران دستگاه‌های مختلف اپل، همگام نشدن تقویم iCloud با مک است. این مورد می‌تواند سبب بروز مشکلاتی برای افراد شود.
  • قبل از هر اقدامی باید بررسی کنید که آیا سرور‌های اپل فعال هستند یا خیر و همچنین مطمئن شوید که از یک حساب Apple ID روی دو دستگاه استفاده می‌کنید.
  • ری‌استارت کردن مک بوک، Refresh کردن تقویم، بررسی همگام‌سازی‌ها، خارج شدن و دوباره وارد شدن به اپل آیدی از مهم‌ترین روش‌هایی هستند که می‌توانید از آن‌ها برای رفع این مشکل استفاده کنید.

ما به عنوان تیم محتوای سیب‌اپ مک می‌کوشیم تا علاوه بر ارائه بهترین و به روز ترین برنامه‌ها و بازی‌های مخصوص macOS، کاربردی‌ترین آموزش‌های مربوط به این سیستم عامل را نیز در اختیارتان قرار دهیم تا به عنوان یک دارنده کامپیوتر مک به راحتی تمامی نیازهای خود را رفع کنید.