sibapp
sibapp
sibapp
دسته‌بندی
راهنماهای کاربردی

آشنایی با روش تغییر سایز عکس در مک بوک

  • 1402-12-11
  • 155
  • اشتراک
  • اشتراک
  • ۰

آشنایی با روش تغییر سایز عکس در مک بوک

کاربران به دلایل مختلف مانند کاهش حجم عکس، امکان به‌اشتراک‌گذاشتن آن در شبکه‌های اجتماعی و بسیاری موارد دیگر نیاز به تغییر سایز عکس‌ها دارند. باید بدانید که این کار را می‌توان با استفاده از برنامه‌های بسیاری انجام داد. اما نکته‌ای که شاید همه با آن آشنا نباشند این است که با استفاده از برنامه‌های پیش‌فرض موجود روی مک بوک نیز این کار امکان‌پذیر است. در این مطلب از سیب اپ مک قصد داریم روش تغییر سایز عکس در مک بوک را با هم بررسی کنیم.

روش تغییر سایز عکس در مک بوک

برنامه Preview یکی از برنامه‌های پیش‌فرض مک برای نمایش تصاویر است. شما با استفاده از امکانات موجود در این برنامه می‌توانید به سادگی کار تغییر سایز عکس در مک بوک را انجام دهید. روش انجام این کار به شرح زیر است:

  1. عکس مد نظر را در برنامه Preview باز کنید. معمولا اگر دو بار روی عکس کلیک کنید، این عکس به صورت خودکار در برنامه Preview باز می‌شود. اما اگر چنین اتفاقی رخ نداد، روی عکس کلیک راست کرده و با استفاده از گزینه «Open With» آن را با برنامه Preview باز کنید.
  2. سپس از طریق نوار منو گزینه «Tools» را پیدا و روی آن کلیک کنید.
  3. اکنون گزینه‌های متفاوتی را مشاهده خواهید کرد که باید از میان آن‌ها گزینه «Adjust Size» را انتخاب کنید.
  4. برای این که عکس با کشیدگی و فشردگی همراه نشود و به اصطلاح به هم نریزد و بد فرم نشود، شما تنها باید یک مورد از طول یا عرض را تغییر داده و اجازه دهید که برنامه طرف دیگر را با توجه به عکس به‌صورت خودکار تغییر دهد.
  5. در اینجا لازم است ذکر کنیم که این تغییر می‌تواند بر اساس پیکسل، اینچ، سانتی‌متر یا میلی‌متر باشد. پس از آن اندازه عکس تغییر می‌کند و کار تغییر سایز عکس در مک بوک با موفقیت انجام می‌شود.

روش تغییر حجم عکس در مک بوک

در مورد تغییر سایز عکس در مک بوک باید به روش تغییر و کاهش حجم نیز اشاره کنیم. گاهی به دلایل مختلف لازم است که حجم عکس را کاهش دهید. به عنوان مثال زمانی که شما می‌خواهید این عکس را برای افراد دیگر از طریق اینترنت ارسال کنید، عکس‌هایی با حجم بالا به سختی ارسال خواهند شد و نیاز به زمان و مصرف اینترنت بالایی دارند. همچنین وجود تعداد زیادی عکس با حجم بالا باعث خواهد شد فضای ذخیره‌سازی بیشتری روی لپتاپ شما اشغال شود. روش کم کردن حجم عکس در اپلیکیشن Preview به شرح زیر است:

  1. عکس را با توجه به نکات گفته شده با استفاده از برنامه Preview باز کنید.
  2. پس از آن وارد منوی Tools شده و گزینه Adjust Size را انتخاب کنید.
  3. اکنون می‌توانید حجم عکس را به‌صورت مگابایت یا کیلوبایت مشاهده کنید. در این بخش حجم دلخواه خود را وارد کنید و مدتی صبر کنید تا تغییرات اعمال شوند.
  4. توجه داشته باشید که بیش از حد حجم عکس را کاهش ندهید تا افت کیفیت آن شدید و قابل توجه نباشد. در نهایت عکس را ذخیره کنید.

روش تغییر فرمت عکس در مک بوک

مورد دیگری که باید در این مطلب به آن اشاره کنیم، روش تغییر فرمت است. گاهی به دلایل مختلف لازم است که فرمت عکس را تغییر دهید. فرمت‌های JPEG و PNG دو نمونه از رایج‌ترین فرمت‌های عکس هستند. برای این کار مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

  1. عکس را در برنامه Preview باز کنید.
  2. نوار «File» را باز کرده و روی گزینه «Export» کلیک کنید.
  3. در این بخش فرمت مد نظر خود را انتخاب کنید و در انتها با استفاده از گزینه «Save» عکس را ذخیره کنید.

معرفی برنامه‌هایی برای تغییر سایز عکس در مک بوک

به جز روش گفته‌شده، شما می‌توانید کار تغییر سایز عکس در مک بوک را با استفاده از برنامه‌های بسیاری انجام دهید. در ادامه چند نمونه از این برنامه‌ها را معرفی خواهیم کرد.

۱- برنامه «Photoshop»

اپلیکیشن فتوشاپ را باید یکی از قدرتمندترین برنامه‌های موجود برای ویرایش تصاویر دانست. در این برنامه قابلیت‌های بسیاری وجود دارند که تغییر سایز عکس هم یکی از آن‌هاست. البته کار با فتوشاپ شاید برای همه آسان نباشد، پس در صورتی که می‌خواهید از این برنامه استفاده کنید، باید روش استفاده از آن را یاد بگیرید. آخرین نسخه سازگار فتوشاپ را می‌توانید بدون نیاز به پرداخت هزینه هنگفت این سرویس از سایت سیب‌اپ مک دانلود کنید.

۲- برنامه «Gimp»

اپلیکیشن Gimp یکی دیگر از برنامه‌های جذاب و رایگان برای تغییر سایز عکس در مک بوک است. البته با استفاده از این برنامه متن باز می‌توان کارهای دیگری مانند تغییر فرمت و تغییر حجم عکس را نیز انجام داد.

۳- برنامه «Preview Image Editor»

برنامه Preview Image Editor یک برنامه جذاب با رابط کاربری ساده است که می‌توان از آن برای تغییر سایز عکس در مک بوک استفاده کرد. رابط کاربری ساده این برنامه باعث شده که انجام کارهای مختلف در آن با دشواری‌های زیادی همراه نباشند.

لازم به ذکر است که موارد گفته‌شده تنها ۳ مورد از بهترین برنامه‌های موجود برای تغییر سایز عکس در مک بوک هستند. برنامه‌های بسیار دیگری نیز در استورهای معتبر وجود دارند که شما با استفاده از آن‌ها می‌توانید کار تغییر سایز عکس در مک بوک را انجام دهید. هر فرد با توجه به دسترسی، نیاز و توانایی‌های خود می‌تواند برنامه مورد نظر را دانلود کرده و از قابلیت‌های به‌خصوص آن استفاده کند.

جمع‌بندی

  • برای تغییر سایز عکس در مک بوک لازم نیست که برنامه‌ای روی دستگاه خود نصب کنید. برنامه Preview که به‌صورت پیش‌فرض روی مک بوک وجود دارد، می‌تواند این کار را انجام دهد. کار با این اپلیکیشن ساده است و شما تنها با انجام چند مرحله ساده می‌توانید کارهایی مانند تغییر سایز، حجم و فرمت عکس را انجام دهید.
  • استفاده از برنامه‌های دیگری مانند Photoshop، Gimp و Preview Image Editor نیز می‌تواند به شما در انجام این کار کمک کند.

ما به عنوان تیم محتوای سیب‌اپ مک می‌کوشیم تا علاوه بر ارائه بهترین و به روز ترین برنامه‌ها و بازی‌های مخصوص macOS، کاربردی‌ترین آموزش‌های مربوط به این سیستم عامل را نیز در اختیارتان قرار دهیم تا به عنوان یک دارنده کامپیوتر مک به راحتی تمامی نیازهای خود را رفع کنید.