sibapp
sibapp
sibapp
دسته‌بندی
راهنماهای کاربردی

آموزش نصب برنامه فتوشاپ روی مک بوک

  • 1403-03-19
  • 1114
  • اشتراک
  • اشتراک
  • ۰

برنامه فتوشاپ قوی‌ترین و قدیمی‌ترین برنامه ویرایش و ساخت عکس است که وجود بسیاری از عکس‌ها و طرح‌های گرافیکی برجسته را مدیون وجود این برنامه هستیم. همین موضوع باعث شده بسیاری از طراحان و حتی کاربران عادی نیز با وجود ابزارهای پیشرفته دیگر، سراغ فتوشاپ رفته و از امکانات آن بهره‌مند شوند.اما نصب و اجرای فتوشاپ کمی چالش‌برانگیز است که برخی کاربران را دچار مشکل می‌کند. از این رو در این پست از سیب اپ مک مراحل نصب و اجرای فتوشاپ را به شما آموزش می‌دهیم که با کم‌ترین دردسر از این اپلیکیشن قدرتمند استفاده کنید.

مرحله اول: نصب Installer

در اولین مرحله، فولدر دانلودشده را باز کرده و روی فایل dmg دابل کلیک کنید تا اجرا شود. در پنجره بازشده، آیکون قرمز رنگی مشاهده می‌کنید که در واقع Installer برنامه فتوشاپ هست. این آیکون را به داخل فولدر Applications منتقل کنید.

مرحله دوم: رفع ارور Installer

در این مرحله اگر روی آیکون قرمز رنگ Installer کلیک کنید، به احتمال زیاد با ارور زیر مواجه می‌شوید:

آموزش نصب فتوشاپ رو مک بوک
برای رفع این ارور، به آموزش شماره ۲ (رفع خطای is damaged و Move to Trash) در این پست مراجعه کنید. پس از طی‌کردن این مراحل دوباره از بخش Applications روی آیکون قرمز رنگ Installer فتوشاپ کلیک کنید تا پنجره زیر برایتان نمایش داده شود:
“آموزش

مرحله سوم: نصب فتوشاپ

پس از زدن دکمه Install ممکن است با خطای زیر مواجه شوید:

“آموزش

برای رفع این مشکل، از پوشه دانلودشده فتوشاپ فایل PS-Tool01.pkg را اجرا کنید. در صورتی که حین اجرای این فایل با خطای زیر مواجه شوید، به System Settings مک رفته و در پایین بخش Privacy & Security، همانند تصویر گزینه Open Anyway را بزنید:

آموزش نصب فتوشاپ روی مک بوک

مرحله چهارم: نصب و اجرای نهایی

پس از نصب و اجرای فایل، دوباره به بخش Applications رفته و Installer را اجرا کنید. ممکن است پروسه نصب مدتی طول بکشد. پس از تکمیل پروسه نصب، دوباره به پوشه اصلی دانلودشده مراجعه کرده و فایل PS-Tool02.pkg را اجرا کنید. با اجرای این فایل، ابتدا دکمه Continue را بزنید و سپس در صفحه جدید، فقط گزینه Photosho را انتخاب کرده و سپس دکمه Install را بزنید.

پس از طی‌کردن مراحل فوق، با مراجعه به بخش Applications آیکون اصلی نرم‌افزار فتوشاپ را مشاهده می‌کنید که با کلیک روی آن بدون مشکل اجرا می‌شود. در صورت تمایل می‌توانید Installer فتوشاپ را از روی دستگاهتان پاک کنید تا فضای اضافی روی دستگاهتان اشغال نکند.

ما به عنوان تیم محتوای سیب‌اپ مک می‌کوشیم تا علاوه بر ارائه بهترین و به روز ترین برنامه‌ها و بازی‌های مخصوص macOS، کاربردی‌ترین آموزش‌های مربوط به این سیستم عامل را نیز در اختیارتان قرار دهیم تا به عنوان یک دارنده کامپیوتر مک به راحتی تمامی نیازهای خود را رفع کنید.