sibapp

عبارت مد نظر را بنویسید

sibapp
sibapp
sibapp

نحوه اتصال و فرمت فلش روی مک بوک

نحوه اتصال فلش به مک بوک چگونه است؟

اتصال فلش به مک بوک راه سریع و آسانی برای انتقال اطلاعات است. برای اینکه بتوان فلش را به مک بوک وصل کرد و آن را به راحتی روی این لپ‌تاپ بازیابی کرد، نیازمند رعایت نکات و اصولی است که در ادامه این مطلب از سیب‌اپ، به آن‌ها می‌پردازیم.

اتصال فلش به مک بوک برای انتقال سریع اطلاعات

فلش یک ابزار الکترونیکی کوچک و قابل حمل است که امکان ذخیره اطلاعاتی با حجم کم و متوسط دارد. فلش به عنوان یک حافظه جانبی می‌تواند اطلاعاتی را با توجه به ظرفیت خود، ذخیره و به سیستم دیگری منتقل کند. اما بهتر است در ابتدا به این موضوع نگاهی بیندازیم که پس از اتصال فلش به مک بوک، آن را چگونه در این سیستم پیدا کنیم؟

نحوه یافتن فلش روی مک بوک

هنگامی که فلش را از طریق درگاه مخصوص به مک بوک وصل می‌کنیم، در بیشتر مواقع فلش به صورت خودکار بازیابی می‌شود. بنابراین شروع به کار آن سریع اتفاق می‌افتد. مدل‌های قدیمی مک، دارای اسلات کارت حافظه برای خواندن کارت‌های «SD» و انتقال داده‌ها بین کارت حافظه و کامپیوتر بودند. اما اکنون فلش مموری در اختیار کاربران قرار دارد که می‌توانند آن را مستقیماً به درگاه «USB» لپ‌تاپ مک خود وصل کنند. اگر هم درگاه مناسب با فلش روی مک بوک وجود نداشت، باید از یک مبدل «USB Type-C» استفاده کرد.

گاهی بعد از اتصال فلش به مک بوک، با عدم شناسایی فلش مموری مواجه می‌شوید. در چنین شرایطی می‌توان از برنامه «Finder» در مک بوک برای پیدا کردن درایو فلش استفاده کرد. برای پیدا کردن فلش روی مک بوک باید مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. ابتدا فلش را به مک بوک متصل کنید.
  2. مراحل شناسایی خودکار فلش روی دسکتاپ لپ‌تاپ نمایش داده می‌شود.
  3. برنامه Finder مک بوک را باز کنید.
  4. در میان دستگاه‌های متصل به مک بوک، می‌توانید درایو مربوط به فلش را مشاهده کنید. اکنون می‌توانید از آن استفاده کنید.

نحوه نصب درایوهای فلش در مک بوک

برای اینکه فلش بعد از اتصال به درگاه‌های USB مک بوک سریع پیدا شود، باید درایوهایی را نصب کنید که بتوانید به سهولت اتصال فلش به مک بوک را انجام دهید. اگر یکی از موارد زیر رخ دهد، به این معنی است که باید درایو لازم را نصب کنید:

در این شرایط پس از اینکه فلش را به مک بوک متصل کردید، برنامه Finder را باز و در قسمت «Applications»، روی گزینه «Utilities» کلیک کنید. پس از باز کردن «Disk Utility»، منتظر اجرا شدن برنامه باشید. درایو فلش شما باید در نوار کناری سمت چپ نمایش داده شود. برای دسترسی به آن، روی نام فلش کلیک کنید. اگر نام فلش را در Disk Utility مشاهده نکردید، روی منوی «File» و سپس روی گزینه «Refresh Information» کلیک کنید تا نام فلش نشان داده شود.

نکات مهم بعد از اتصال فلش به مک بوک

بعد از اینکه اتصال فلش به مک‌ بوک با موفقیت انجام شد، باید چند نکته مهم را رعایت کنید:

اول آنکه پیش از هر کاری فلش را با کمک آنتی‌ویروسی که روی مک بوک نصب شده، بررسی کنید تا خیالتان از سلامت آن راحت باشد. اگر هم ویروسی داشته باشد، آنتی‌ویروس فلش را از این عامل مخرب پاک خواهد کرد.

دومین نکته مهم این است که برای باز کردن آسان فلش روی دستگاه، این امکان برای شما وجود دارد که از برنامه Finder استفاده کنید. البته نحوه استفاده از آن را در ابتدا مقاله توضیح دادیم. اگر فلش وصل شد اما نتوانستید آن را باز کنید، باید راهکار دیگری را استفاده کنید که در ادامه به توضیح آن می‌پردازیم.

ناممکن بودن باز شدن داده‌های فلش روی مک بوک

حالتی وجود دارد که در آن، فلش بعد از اتصال روی مک بوک باز می‌شود اما امکان انتقال اطلاعات روی مک بوک، وجود ندارد. در این شرایط احتمالا فلش با فرمت «NTFS» تنظیم شده است. مک بوک می‌تواند اطلاعات را از فلش‌هایی با فرمت NTFS باز کند اما امکان خواندن آن‌ها را ندارد. شما در این حالت باید برنامه «Paragon NTFS» را روی مک بوک نصب و اجرا کنید. این برنامه تمامی فایل‌های ذخیره شده با فرمت NTFS را برای مک بوک تغییر می‌دهد. در نتیجه شما می‌توانید اطلاعات خود را روی مک بوک باز کنید.

تهیه نسخه پشتیبان از فلش مموری

تهیه نسخه پشتیبان از فایل‌های فلش متصل به مک بوک نکته مهم دیگری است که نباید فراموش کنید. برای انجام این کار، باید یک هارد اکسترنال را به مک بوک متصل کنید. سپس با راست کلیک روی فلش و انتخاب گزینه «Duplicate» و همچنین محل ذخیره‌سازی در هارد اکسترنال، کار بکاپ‌گیری را انجام دهید. با این روش یک نسخه دیگر از فلش در حافظه جانبی دیگری خواهید داشت.

فرمت کردن فلش مموری

این امکان وجود دارد که بخواهید بعد از اتصال فلش به مک بوک، تصمیم به فرمت کردن آن بگیرید. از طریق روش زیر، می‌توانید فلش خود را فرمت کنید:

  1. فلش را به مک بوک متصل کنید.
  2. برنامه Disk Utility را از بخش Applications باز کنید.
  3. فلش خود را از نوار سمت چپ انتخاب کنید.
  4. گزینه «Erase» را انتخاب نمایید.
  5. یک نام جدید برای فلش خود تعیین کنید.
  6. از منوی «Format»، یک سیستم فایل را با توجه به نیاز خود انتخاب کنید.
  7. از منوی «Scheme»، یک طرح پارتیشن انتخاب کنید.
  8. مجددا روی گزینه Erase کلیک کنید تا فلش به‌طور کامل فرمت شود.

به این ترتیب اتصال فلش به مک بوک موفقیت‌آمیز خواهد بود.

جمع‌بندی

اتصال فلش به مک بوک در کل نباید چالش خاصی برای شما ایجاد بکند. اما مواقعی پیش می‌آید که در اثر مشکل داشتن خود فلش یا دستکاری‌های نرم‌افزاری، همین پروسه ساده برایتان پیچیده شود. در این پست به بررسی برخی موارد کلی پرداختیم که دانستن آن‌ها می‌تواند در مواقع مورد نیاز به کارتان بیاید.