sibapp
sibapp
sibapp
دسته‌بندی
راهنماهای کاربردی

چگونه Siri مک را خاموش کنیم؟

  • 1403-03-17
  • 43
  • اشتراک
  • اشتراک
  • ۰

دستیار صوتی اپل با عنوان Siri، یک ابزار قدرتمند با قابلیت‌های متنوع است. با این حال، ممکن است زمانی بخواهید این ویژگی را در مک غیرفعال نمایید. شاید شما نمی‌خواهید از Siri در رایانه خود استفاده کنید، یا شاید فقط می‌خواهید از آن در iPhone یا iPad خود بهره بگیرید. صرف‌نظر از دلیل، غیرفعال کردن Siri در مک امکان‌پذیر بوده و ما در ادامه مطلب، این فرآیند را برای‌ شما توضیح خواهیم داد.

آشنایی با Siri

سیری دستیار هوشمند اپل، از زمان آغاز به کار خود از سال ۲۰۱۱، به کاربران کمک زیادی کرده است. Siri می‌تواند پیام ارسال کند، تماس برقرار نماید، به سوالات پاسخ دهد و بسیاری کارهای دیگر را برایتان انجام دهد. با این حال، برخی ممکن است به دلایل مختلف ترجیح دهند Siri را در مک خود خاموش کنند.

غیرفعال کردن Siri در مک

همان‌طور که گفته شد، دلایل مختلفی وجود دارد که ممکن است بخواهید Siri را در مک غیرفعال کنید. به‌طور کلی غیرفعال کردن Siri در مک، یک کار راحت است و نیاز به تخصص زیادی ندارد. در ادامه این بخش مراحل غیرفعال کردن Siri در مک را ذکر کرده‌ایم.

  1. در نوار منو روی لوگوی اپل کلیک کرده و گزینه System Settings را انتخاب نمایید.
  2. از طریق نوار سمت چپ، وارد قسمت Siri & Spotlight شوید.
  3. تیک گزینه Ask Siri را برداشته و سپس در پنجره کوچک باز شده، روی گزینه Turn Off کلیک کنید.

عواقب غیرفعال کردن Siri در مک

پس از غیرفعال شدن Siri، نماد آن از نوار منو و داک مک شما حذف خواهد شد. این سرویس در مک به‌طور کامل غیرفعال می‌شود. از این طریق ممکن است تنظیمات سیستمتان به هم بریزد.

نحوه فعال کردن مجدد سیری در مک

اگر نظر خود را تغییر دادید و می‌خواهید Siri را دوباره فعال کنید، می‌توانید از همان راه اقدام کنید. این بار تیک گزینه Ask Siri را فعال کرده و سپس گزینه Enable را انتخاب کنید.

جمع‌بندی

سیری ابزار قدرتمندی است که کاربردهای زیادی هم دارد. اما اگر بخواهید به دلایل مختلف مانند افزایش حریم خصوصی خود، به حداقل رساندن حواس‌پرتی یا هر دلیل دیگری آن را غیرفعال کنید، این فرآیند ساده است. به یاد داشته باشید که اگر نظر خود را تغییر دهید، همیشه می‌توانید آن را دوباره فعال نمایید.

ما به عنوان تیم محتوای سیب‌اپ مک می‌کوشیم تا علاوه بر ارائه بهترین و به روز ترین برنامه‌ها و بازی‌های مخصوص macOS، کاربردی‌ترین آموزش‌های مربوط به این سیستم عامل را نیز در اختیارتان قرار دهیم تا به عنوان یک دارنده کامپیوتر مک به راحتی تمامی نیازهای خود را رفع کنید.