sibapp
sibapp
sibapp
دسته‌بندی
راهنماهای کاربردی

نحوه استفاده از Tapback در پیام رسان Messages مک

  • 1403-02-22
  • 523
  • اشتراک
  • اشتراک
  • ۰

برنامه «Messages» اپلیکیشن پیام‌‌رسان محبوب اپل، یک ویژگی هوشمند جدید به نام «Tapback» را معرفی کرده است. این ویژگی منحصربه‌فرد، به کاربران اجازه می‌دهد تا واکنش یا احساسات خود را در مورد یک پیام خاص بدون زحمت بیان کنند. در ادامه مطلب همراه ما بمانید تا با نحوه استفاده از ویژگی Tapback و چندین ترفند جدید آشنا شوید.

قابلیت Tapback چیست؟

قابلیت Tapback یک ویژگی هوشمند جدید در برنامه Messages است. این ویژگی محبوب، به کاربران امکان می‌دهد بدون نیاز به تایپ‌کردن، به پیام‌ها واکنش نشان دهند. کاربران می‌توانند به‌سادگی روی یک پیام ضربه زده و واکنش مناسب را انتخاب کنند. توجه داشته باشید که برای استفاده از ویژگی Tapback هم فرستنده و هم گیرنده باید از «MacOS 10.12 Sierra» و «iOS 10» به بالا استفاده نمایند. کاربران نسخه‌های قدیمی، به جای نماد Tapback یک برچسب متنی دریافت می‌کنند.

نحوه استفاده از Tapback در مک

    استفاده از Tapback در مک فرآیندی ساده است اما برخی از کاربران، اطلاعات کافی در این زمینه ندارند. از این جهت اگر شما هم با نحوه استفاده از آن آشنایی ندارید، پیشنهاد می‌کنیم مراحلی را که در ادامه ذکر شده با دقت دنبال کنید:

  1. اول از همه وارد برنامه Messages شوید.
  2. در صفحه چت، روی یک پیام، ویدیو یا تصویر کلیک کنید و آن را به مدت چند ثانیه نگه دارید.
  3. چندین واکنش در کنار پیام ظاهر می‌شود که می‌توانید هر کدام از آن‌ها را به عنوان یک Tapback انتخاب کنید.
  4. پیام Tapback انتخاب‌شده به‌صورت یک حباب کوچک بالای پیام ظاهر خواهد شد.
نحوه استفاده از قابلیت Tapback
در صورت نگه داشتن روی پیام مورد نظر، قابلیت Tapback نمایان می‌شود.

مزایای استفاده از Tapback

با وجود سادگی، Tapback یک ویژگی جذاب و پرکاربرد است. این یک راه سریع برای پاسخ‌دادن به یک پیام‌ها، بدون تایپ‌کردن است. می‌توان از آن برای بیان احساسات خود نسبت به پیام‌های ارسال‌شده دیگران استفاده کرد.

حذف Tapback

اگر نظر خود را تغییر دهید، می‌توانید به‌راحتی Tapback را حذف کنید. برای انجام این کار فقط روی پیام کلیک کرده و نگه دارید، سپس نماد Tapback برجسته‌شده را انتخاب و آن را حذف نمایید.

سازگاری Tapback

با اینکه استفاده از ویژگی Tapback آسان است اما به یاد داشته باشید که سازگاری مهم است. اگر گیرنده پیام شما از نسخه قدیمی MacOS یا iOS استفاده می‌کند، به جای نماد Tapback یک برچسب متنی دریافت خواهد کرد.

جمع‌بندی

ویژگی Tapback در برنامه Messages یک راه سرگرم‌کننده و سریع برای پاسخ‌دادن به پیام‌ها است. استفاده از آن اصلاً سخت نیست و تجربه جدیدی از چت و گفتگو را مهیا می‌کند. سعی کنید با دقت مراحل ذکرشده را دنبال نموده و از این قابلیت استفاده کنید.

ما به عنوان تیم محتوای سیب‌اپ مک می‌کوشیم تا علاوه بر ارائه بهترین و به روز ترین برنامه‌ها و بازی‌های مخصوص macOS، کاربردی‌ترین آموزش‌های مربوط به این سیستم عامل را نیز در اختیارتان قرار دهیم تا به عنوان یک دارنده کامپیوتر مک به راحتی تمامی نیازهای خود را رفع کنید.