sibapp

عبارت مد نظر را بنویسید

sibapp
sibapp
sibapp

‎⁨آموزش نحوه اتصال مک بوک به پرینتر و پرینت گرفتن در آن⁩

آموزش اتصال به پرینتر و نحوه پرینت گرفتن در مک بوک

اتصال به چاپگر و پرینت گرفتن در مک بوک برای بسیاری از کاربران، به خصوص کسانی که به صورت مداوم نیاز به تبدیل فایل‌های دیجیتال به فایل‌های فیزیکی دارند، بسیار مهم است. فکر راه‌اندازی پرینتر برای کسانی که تا به حال این کار را انجام نداده‌اند شاید کمی استرس‌زا باشد. اما اگر راه‌حل و نحوه انجام آن را بدانید، ساده‌تر از آن چیزی است که فکرش را بکنید. در اینجا به آموزش نحوه پرینت گرفتن در مک بوک می‌پردازیم که از آن می‌توانید هم برای رایانه‌های خانگی و هم تعداد زیادی چاپگر متصل به سیستم‌های مک تجاری استفاده کنید.

روش اتصال پرینتر به مک بوک

برای پرینت گرفتن در مک‌ بوک، قبل از هر چیز باید چاپگر را به سیستم کامپیوتری خود متصل کنید. مراحل و شیوه انجام کار در ادامه شرح داده می‌شود.

  • برای شروع باید روی لوگوی اپل موجود در نوار منو کلیک کنید.
  • روی گزینه «System Settings» کلیک کنید.
  • در نوار سمت چپ گزینه «Printers and Scanners» را پیدا کرده و آن را انتخاب کنید.
  • در این قسمت لیست پرینترهای موجود برای شما نمایش داده می‌شوند. حالا بررسی کنید و ببینید که آیا نام چاپگر شما در سیستم ثبت شده است یا خیر.
  • در صورت منفی بودن پاسخ، روی گزینه «Add Printer, Scanner, or Fax» کلیک و پرینتر خود را به مک‌بوک اضافه کنید.
  • در پنجره بازشده، روی بخش «IP» کلیک کنید. در کادر مربوط به «Address»، آی‌پی پرینتر خود را وارد کنید.
  • در این بخش‌ سایر اطلاعات دستگاه از جمله «Name» و «Use» را نیز پر کنید.
  • با طی کردن مراحل مورد نظر، پرینتر به مک ‌بوک شما متصل می‌شود. برای اطمینان از اتصال باز هم به بخش Printers and Scanners رفته و لیست چاپگرهای موجود را بررسی کنید.
  • نحوه پرینت گرفتن در مک بوک

    اگر در اتصال چاپگر خود به سیستم موفق شده‌ باشید، نوبت به نحوه پرینت گرفتن در مک بوک می‌رسد که آن‌ هم برای اولین بار شاید کمی سخت به نظر برسد. اما پس از یکی دو بار، می‌توانید به‌راحتی این کار را بدون هیچ دردسری انجام دهید. روند نحوه پرینت گرفتن در مک بوک به شرح زیر است:

    1. ابتدا فایل مورد نظر خود را اجرا کنید.
    2. حال از طریق نوار منو به بخش «File» رفته و از آن‌جا روی گزینه «Print» کلیک کنید.
    3. با باز شدن منوی پرینت، شما باید روی گزینه‌ای با عنوان «Show Details» کلیک کنید. با انجام این کار امکان تغییر جزییات چاپ فایل برای شما فراهم است. به عنوان مثال افقی یا عمودی فایل برای چاپ یا تنظیم سایز پرینت برای شما امکان‌پذیر است. حتی می‌توانید فایل خود را برای چاپ رنگی یا سیاه و سفید تنظیم کنید.
    4. برای ذخیره‌کردن تغییرات ایجادشده، روی بخش «Save current settings as a preset» کلیک کنید. این جزئیات برای سری‌های بعد هم روی دستگاه شما ذخیره می‌شوند. مگر اینکه بخواهید بعدها آن را تغییر دهید.
    5. در نهایت برای انجام کار چاپ فایل، باید روی گزینه Print کلیک کنید.

    نکات مهم اتصال چاپگر و پرینت گرفتن در مک بوک

    گاهی اوقات توقف در چاپ یک فایل ممکن است به دلیل گیر کردن کاغذ باشد که باید با رفع کردن مشکل دوباره چاپ را از سر بگیرید. اگر در زمان چاپ باز هم به مشکل برخورد کردید، می‌توانید یکی از کارهای زیر را انجام دهید:

    جمع‌بندی