sibapp

عبارت مد نظر را بنویسید

sibapp
sibapp
sibapp

‎⁨چگونه عکس‌ها را در مک بوک حذف کنیم؟⁩

عکس‌ها بسیار مهم هستند و خاطرات ارزشمندی را تداعی می‌کنند. اما این عکس‌ها می‌توانند حتی در بزرگ‌ترین کامپیوترها نیز فضای زیادی را اشغال کنند. اگر تصاویر به درستی سازمان‌دهی نشده باشند، همه چیز درهم و برهم خواهد بود. خبر خوب این است که می‌توانید به‌راحتی و بدون دردسر برای حذف عکس در مک بوک اقدام کنید. اما این عکس‌ها اغلب در بیش از یک مکان ذخیره می‌شوند که فضای بیشتری را اشغال می‌کنند. شما با حذف‌کردن عکس‌های اضافی، می‌توانید فضای ذخیره‌سازی خود را بیشتر کنید.

مراحل حذف عکس در مک بوک

چند دلیل وجود دارد که ممکن است هنگام حذف عکس‌ها در مک بوک، کاربران را با مشکلاتی مواجه کنند. در حالی که داشتن عکس‌ها در فولدرهای مختلف یک اتفاق رایج است، اما دیده‌ایم که برنامه Photos به شما امکان حذف یک عکس از کتابخانه عکس یا مکان‌های دیگر را نمی‌دهد. اگر این اتفاق برای شما رخ می‌دهد، سعی کنید عکس‌ها را از دستگاه دیگری مانند آیفون یا آیپد حذف کنید.

برای حذف یک عکس در مک تنها کاری که باید انجام دهید این است که آن را در Finder پیدا کرده و سپس آن را به سطل زباله بکشید. از طرف دیگر می‌توانید روی یک عکس راست کلیک کرده و آن را حذف کنید. حذف عکس در مک بوک یک فرآیند ساده است. با این حال‌، شما باید مراحل ارائه‌شده در هر یک از بخش‌های زیر را دنبال کنید تا مطمئن شوید که عکس‌ها را از هر مکانی حذف می‌کنید. به عنوان مثال‌، حذف تصاویر از پوشه تصاویر ممکن است باعث حذف آن‌ها در «iCloud» نشود.

حذف عکس در مک بوک با Smart Folders

قسمت Smart Folders در مک قابلیتی است که اغلب نادیده گرفته می‌شود. شما می‌توانید Smart Folders را درست مانند پوشه‌های معمولی در Finder اضافه کنید. این ویژگی به شما امکان می‌دهد فایل‌هایی با یک ویژگی مشترک مثل نوع و تاریخ ایجاد را در یک پوشه دسته‌بندی کنید. برای حذف عکس در مک بوک با Smart Folders مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. برنامه Finder را با باز کنید.
  2. به جایی که می‌خواهید پوشه جدید را قرار دهید بروید. بهترین مکان در دایرکتوری تصاویر است.
  3. از نوار منو گزینه «File» و سپس «New Smart Folder» را انتخاب کنید.
  4. نام پوشه جدید را تغییر داده و پارامترهای آن را تنظیم کنید. این کار را با کلیک روی دکمه «+» و سپس انتخاب اطلاعاتی که می‌خواهید بر اساس آن جستجو کنید، انجام دهید.
  5. قبل از حذف تصاویر منتظر بمانید تا تصاویر به Smart Folders اضافه شوند. آن‌ها را با کلیک راست و انتخاب Delete یا کشیدن آن‌ها به سطل زباله حذف کنید.
  6. فراموش نکنید که پس از پاک‌کردن عکس‌ها، سطل زباله خود را خالی کنید تا آن‌ها را به‌طور کامل از کامپیوتر پاک کنید.

حذف عکس در مک بوک با Finder

رایج‌ترین راه برای حذف عکس‌ها استفاده از Finder است. این کار نه تنها ساده است، بلکه به‌راحتی مجموعه‌ای بزرگ از قابلیت‌ها را ارائه می‌دهد. تنها نقطه ضعف این روش این است که اگر تصاویر را مرتب نکرده باشید، ممکن است کمی طول بکشد تا تصاویر را غربال کنید. خبر خوب این است که تنها کاری که باید انجام دهید این است که برای حذف آن‌ها کلیک کرده و آن‌ها را به سمت سطل زباله بکشید. برای این کار مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. برنامه Finder را باز کنید.
  2. به پوشه تصاویری که می‌خواهید حذف کنید بروید.
  3. تصاویر را با کلیک کردن یا هایلایت آن‌ها انتخاب کنید.
  4. با کلیک راست روی یکی و انتخاب «Move to Trash» یا کشیدن تصاویر به سطل زباله، تصاویر را حذف کنید.
  5. اگر می‌خواهید تصاویر را برای همیشه حذف کنید، فراموش نکنید که سطل زباله را خالی کنید.

حذف عکس در مک بوک با برنامه Photos

برنامه Photos یک ابزار عالی است که به شما امکان می‌دهد عکس‌های تکراری را پیدا و آن‌ها را حذف کنید. به خاطر داشته باشید که اگر قبلاً این کار را نکرده‌اید باید عکس‌های خود را ابتدا به برنامه Photos وارد کنید. برای این کار مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. برنامه Photos را باز کنید.
  2. از طریق نوار منو روی File و سپس گزینه «import»، عکس‌ها را از مک خود به برنامه Photos وارد کنید.
  3. تصاویری را که می‌خواهید وارد کنید با پیمایش در پنجره Finder انتخاب کنید.
  4. گزینه «Duplicates» را از نوار سمت چپ انتخاب کنید.
  5. تمام تصاویر موجود در صفحه را هایلایت کرده و روی «Merge… Items» کلیک کنید.
حالا که تصاویر خود را در برنامه Photos قرار دادید، اکنون زمان حذف آن‌هاست. برای این کار مراحل زیر را دنبال کنید:
  • عکس‌هایی که باید حذف شوند را در برنامه Photos پیدا کنید. شما می‌توانید آن‌ها را مرتب کنید یا با گزینه‌ای که در بالا و سمت چپ قرار دارد، بین انواع تصاویر مختلف حرکت کنید.
  • اکنون که عکس‌ها را انتخاب کرده‌اید، باید روی یکی از آن‌ها کلیک راست کرده و گزینه Delete را برگزینید. توجه داشته باشید که نمی‌توانید تصاویر را در برنامه Photos با کشیدن آن‌ها به سطل زباله حذف کنید.
  • عکس‌های حذف‌شده حدود یک ماه در پوشه «Recently Deleted» باقی می‌مانند.
  • اگر می‌خواهید آن‌ها را حذف کنید باید به پوشه فوق بروید و این عکس‌ها را برای همیشه حذف کنید.

    جمع‌بندی