sibapp

عبارت مد نظر را بنویسید

sibapp
sibapp
sibapp

آموزش اتصال مک بوک به پروژکتور

برای اتصال مک بوک به پروژکتور چه مراحلی باید طی کنیم؟

آشنایی با روش اتصال مک بوک به پروژکتور

با توجه به اینکه سیستم‌عامل لپتاپ‌های مک بوک‌ با سیستم‌عامل سایر کامپیوترها متفاوت است، برخی کارها در مک بوک هم متفاوت از سایر کامپیوترها انجام می‌شود. ممکن است به دلایل مختلف، شما بخواهید مک بوک خود را به پروژکتور وصل کنید. برای انجام این کار باید با روش اتصال مک بوک به پروژکتور آشنا باشید تا بتوانید مراحل مختلف آن را به سادگی انجام دهید. این مطلب از سیب اپ مک را به همین موضوع اختصاص داده‌ایم. پس تا انتها با ما همراه باشید.

آموزش اتصال مک بوک به پروژکتور

دیدن فیلم و سریال یا ارائه پایان‌نامه و سمینار از مهمترین نیازهایی هستند که به سبب آن‌ها باید مک‌بوک خود را به پروژکتور متصل کنید. اگر پیش از این از سیستم‌های ویندوزی استفاده کرده‌اید، لازم به ذکر است که روش اتصال مک بوک به پروژکتور اندکی با سایر دستگاه‌ها فرق دارد.

برای اتصال مک بوک به پروژکتور برای مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. در ابتدا باید مک بوک و پروژکتور را روشن کنید.
  2. پس از آن، دو دستگاه را با کابل مناسب که معمولا HDMI است، به یکدیگر متصل کنید. توجه داشته باشید که گاهی این کابل‌ها آداپتور دارند و باید آن را به برق متصل کنید.
  3. اکنون در مک‌بوک وارد System Settings شوید.
  4. در میان گزینه‌هایی که در این بخش وجود دارند، روی گزینه «Display» کلیک کنید.
  5. با باز شدن صفحه Display، گزینه Detect Display را انتخاب کنید.
  6. پس از چند ثانیه، مک بوک شما پروژکتور را شناسایی می‌کند. دوباره وارد صفحه Display شوید و روی گزینه Arrangement کلیک کنید.
  7. در صفحه جدیدی که برای شما باز می‌شود، گزینه Mirror Display را انتخاب کنید.
  8. چند لحظه صبر کنید تا فرایند اتصال انجام شود. پس از تکمیل آن، می‌توانید تصویر مک‌بوک را به پروژکتور انتقال دهید.

دلایل عدم اتصال مک بوک به پروژکتور

اگر تمام مراحل بالا را با دقت انجام دادید و با این حال تصویر روی پروژکتور نمایش ظاهر نشد، باید بخش‌های مخلتف را برای یافتن ایراد بررسی کنید. در ادامه چند مورد از مهم‌ترین بخش‌هایی را که باید برای پیدا کردن ایراد مورد بررسی قرار دهید، با هم بررسی می‌کنیم.

۱- اطمینان از روشن‌بودن پروژکتور

یکی از رایج‌ترین مواردی که باعث عدم اتصال صحیح مک بوک به پروژکتور می‌شود، فراموش‌کردن روشن‌کردن پروژکتور یا انتخاب ورودی مناسب است. پس در اولین گام این موارد را بررسی کنید.

۲- کابل‌های معیوب

استفاده از کابل‌های معیوب یا عدم اتصال صحیح کابل به پورت، از موارد دیگری هستند که می‌توانند مانع اتصال مک بوک به پروژکتور شوند. پس در گام دوم کابل‌ها را از نظر سلامت بررسی و از اتصال صحیح و مناسب آن‌ها به پورت‌ها اطمینان حاصل کنید.

۳- وجود باگ و خطا در سیستم‌ها

گاهی اوقات خطاهایی ناخواسته در سیستم‌های الکترونیکی رخ می‌دهد که جلوی کارکرد صحیح آن‌ها را می‌گیرد. در صورتی که ایراد از این بخش باشد، می‌توانید با ری‌استارت کردن مک بوک و پروژکتور مشکل را برطرف کنید.

۴- قرار گرفتن پروژکتور در حالت Standy

گاهی اوقات اتصال مک‌بوک به پروژکتور مدتی طول می‌کشد. در این مواقع ممکن است پروژکتور وارد حالت Sleep یا Standby شود. زمانی که پروژکتور در این حالت قرار دارد، تصویری پخش نخواهد کرد. برای رفع این مشکل تنها لازم است دکمه مربوط به این بخش را روی کنترل یا دستگاه پیدا کرده و آن را فشار دهید تا از حالت Standby خارج شده و بتوانید تصویر را مشاهده کنید.

۵- بررسی درپوش پروژکتور

برخی از پروژکتورها برای حفظ سلامت لنز، دارای درپوش هستند. این درپوش جلوی پخش تصاویر را می‌گیرد. حتماً قبل از انجام مراحل اتصال مک بوک به پروژکتور از برداشتن درپوش پروژکتور مطمئن شوید.

نحوه اتصال آیفون و آیپد به پروژکتور

پس از اینکه با روش اتصال مک بوک به پروژکتور و دلایل عدم پخش تصویر آشنا شدید، بد نیست در خصوص نحوه اتصال آیفون و آیپد به پروژکتور نیز اطلاعاتی کسب کنید. آشنایی با این کار می‌تواند در متصل‌کردن دستگاه‌ها هنگام بروز مشکل، کمک‌رسان باشد.

برای اتصال آیفون و آیپد به پروژکتور به یک مبدل Lightning Digital AV Adapter نیاز دارید. سر لایتنینگ کابل این آداپتور را به گوشی و سر دیگر پورت را با استفاده از کابل HDMI به پروژکتور متصل کنید. پس از آن، در صورت وجود تنظیمات ورودی، بخش ورودی HDMI را انتخاب کنید. پس از انجام این مراحل، می‌توانید تصویر گوشی خود را به پروژکتور انتقال دهید.