sibapp
sibapp
sibapp
دسته‌بندی
راهنماهای کاربردی

ساخت اکانت جدید Administrator در مک

  • 1403-05-01
  • 43
  • اشتراک
  • اشتراک
  • ۰

سیستم‌عامل macOS طیف زیادی از قابلیت‌ها و تنظیمات را در اختیار شما قرار می‌دهد تا با کمک آن‌ها بتوانید به نحوی عالی‌ از سیستم خود استفاده کنید. یکی از این موارد مهم، ویژگی Administrator یا حساب کاربری ادمین است که به عنوان کلید دسترسی به همه امکانات سیستم شناخته می‌شود. همچنین اقداماتی همچون حذف برنامه‌ها، به‌روزرسانی نرم‌‌افزار، نصب برنامه‌ها، دسترسی به فایل‌های سیستمی و همچنین دسترسی به فایل‌های کاربران دیگر را می‌توان به‌سادگی انجام داد. از این رو ساخت اکانت جدید Administrator در مک می‌تواند مزایای زیادی داشته باشد. در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا شما را با نحوه انجام این کار بیشتر آشنا کرده و اطلاعات کاملی در اختیارتان قرار دهیم.

با توجه به این که حساب مدیر می‌تواند به تمام قسمت‌های سیستم مک دسترسی داشته باشد، این نوع اکانت برای دسترسی مهمان مناسب نبوده و بهتر است از آن استفاده نشود. به همین خاطر اگر زمانی شخصی خواست به‌‌صورت موقت از مک‌ بوک شما استفاده کند، برای او حتما یک حساب کاربری مهمان بسازید تا دسترسی محدودی داشته باشند. همچنین در صورتی که فردی به شکل مرتب از مک شما استفاده می‌کند، به جای ایجاد حساب مدیر برای او، از یک حساب کاربری ساده استفاده نمایید.


نحوه ساخت اکانت جدید Administrator

نحوه ساخت اکانت جدید Administrator در مک کار سختی نیست و با دنبال کردن چند مرحله ساده، می‌توانید یک اکانت برای خود ایجاد کنید. در ادامه این بخش از مطلب، برای راحتی بیشتر شما مراحل ضروری را ذکر کرده‌ایم. اگر می‌خواهید در حین ساخت اکانت جدید به مشکل برنخورید، حتما با دقت مراحل ذکرشده را انجام دهید:

آموزش ساخت اکانت ادمین جدید در مک

  1. اول از هر کاری، وارد بخش System Settings مک شوید.
  2. در نوار سمت چپ گزینه Users & Groups را پیدا کرده و روی آن کلیک کنید.
  3. روی گزینه Add User کلیک کنید. در این مرحله رمز عبور مک از شما خواسته می‌شود، آن را وارد کنید.
  4. روی منوی کشویی مقابل New User کلیک کرده و آن را روی حالت Administrator قرار دهید.
  5. تمام اطلاعات حساب کاربری خود برای Administrator، از جمله نام کامل حساب کاربری، عبارت کمکی برای رمز عبور و یک رمز عبور را وارد نمایید.
  6. در پایان روی Create User کلیک کنید. حالا اکانت ساخته‌شده را می‌توانید در صفحه ورود به سیستم مک مشاهده کنید.

آموزش ساخت اکانت ادمین جدید در مک

نکات مهم برای ساخت اکانت جدید حساب کاربری ادمین در مک

دقت کنید که هر دستگاه مک باید به‌طور معمول همیشه حداقل از یک حساب کاربری مدیر برخوردار باشد. در حالت پیش‌فرض، هنگامی که سیستم مک جدیدتان را راه‌اندازی می‌کنید، حساب کاربری که وجود دارد در واقع یک حساب مدیر محسوب می‌شود. در صورتی که یک حساب مدیر جدید بسازید، بعدا در صورت نیاز می‌توانید بدون مشکل، آن را حذف نمایید. حذف کردن این حساب‌های کاربری بلااستفاده و اضافه، می‌تواند برایتان مفید باشد. همچنین در صورتی که به راه‌‌اندازی یک حساب مدیر موقت جهت عیب‌یابی نیاز داشته باشید و پس از اتمام عیب‌یابی می‌خواهید آن را حذف کنید، می‌توانید از این روش بهره بگیرید.


جمع‌بندی

در اکثر مواقع انجام دادن راهکارهای ساده هم می‌تواند موجب افزایش امنیت سیستم مک شما شود. همان‌گونه که متوجه شدید، ساخت اکانت جدید Administrator در مک یکی از این راه‌هاست. به کمک این روش می‌توانید رمزعبورهای پیچیده‌ای انتخاب کرده و آن را به کارها و تنظیمات مهم سیستم اختصاص دهید. پس سعی کنید موارد مهمی که در این بخش از سایت سیب‌اپ ذکر شد را نادیده نگیرید و به‌صورت اصولی و مرحله‌به‌مرحله آن‌ها را انجام دهید.

ما به عنوان تیم محتوای سیب‌اپ مک می‌کوشیم تا علاوه بر ارائه بهترین و به روز ترین برنامه‌ها و بازی‌های مخصوص macOS، کاربردی‌ترین آموزش‌های مربوط به این سیستم عامل را نیز در اختیارتان قرار دهیم تا به عنوان یک دارنده کامپیوتر مک به راحتی تمامی نیازهای خود را رفع کنید.