sibapp
sibapp
sibapp
دسته‌بندی
بررسی‌های جامع مک‌بوک

شوق انتظار برای کاربران مک! رونمایی اپل از macOS Sequoia

  • 1403-03-22
  • 103
  • اشتراک
  • اشتراک
  • ۰

شب پیش کنفرانس WWDC24 اپل برگزار شد. این کنفرانس هر سال به صورت منظم برگزار شده و در آن اپل از سیستم‌عامل‌های جدید محصولات و تکنولوژی‌های جدید خود رونمایی می‌کند. یکی از این سیستم‌عامل‌ها که قطعاً کاربران مک منتظر عرضه آن بودند، نسخه جدید macOS بود.

مک‌‌اواس جدید با عنوان macOS Sequoia روی کار آمده و تغییرات قابل توجهی خواهد داشت. تغییرات این نسخه از مک‌اواس در کنار هوش‌مصنوعی Apple Intelligence، تجربه به‌مراتب متفاوت و جدیدی برای کاربران مک رقم خواهد زد. البته لازم به ذکر است هوش‌مصنوعی اختصاصی اپل که به‌صورت جداگانه در این مراسم به آن پرداخته شد، روی پردازنده‌‌های سری M و A17 Bionic قابل استفاده است. پس اگر از مک با پردازنده اینتل استفاده می‌کنید، باید از فقط آپدیت‌های جدید خود مک‌اواس لذت ببرید.

هوش‌مصنوعی اختصاصی اپل در مک

استفاده از Apple Intelligence روی مک‌اواس جدید می‌توان گفت بزرگ‌ترین تغییر این نسخه است. این هوش‌مصنوعی می‌تواند انواع داده‌ها را روی مک شما بررسی کرده و شما را به نتیجه دلخواهتان برساند. اما این هوش‌مصنوعی چطور کار می‌کند؟

“معرفی




نوشتن، تمرکز و ارتباط

ابزارهای جدید نوشتن و توانایی کار با زبان این هوش‌مصنوعی، به شما کمک می‌کند متن‌های طولانی را بنویسید، خلاصه کنید، و نوتیفیکیشن‌های خود را اولویت‌بندی کنید.

ساختن عکس‌های جذاب

در مک‌اواس Sequoia می‌توانید با نوشتن ایده‌های خود، عکس‌های جذاب و استایل‌های مختلف بسازید و با دوستان خود به اشتراک بگذارید. همچنین با قابلیت Genmoji دیگر محدود به اموجی‌های پیش‌فرض مک‌اواس نیستید. بلکه این امکان را دارید که خلاقیت خود را به کار گرفته و اموجی‌های جدید و اختصاصی خود را بسازید!





عصری جدید برای دستیار صوتی Siri

به‌لطف هوش‌مصنوعی Apple Intelligence و درک عمیق‌تر از مکالمات و محتواهای شما، حال Siri می‌تواند هرکاری را با دقت بسیار بالا انجام داده و کمک بیشتری در کارهای روزمره شما بکند.

استفاده از آیفون در مک!

فرض کنید در حال کار با مک خود هستید و به‌یکباره باید کار دیگری را با آیفونتان انجام دهید. معمولاً رفت‌وبازگشت‌ بین دستگاه‌ها تمرکز را به‌هم زده و فرآیند جذابی نیست. در مک‌اواس جدید این امکان فراهم شده تا با قابلیت iPhone Mirroring بتوانید بدون نیاز به دسترسی فیزیکی به آیفون، کارهای خود را فقط از طریق مک انجام دهید.

“معرفی

مشاهده نوتیفیکیشن‌های آیفون روی مک

تمامی نوتیفیکیشن‌های آیفونتان را روی مک مشاهده کنید و حتی جذاب‌تر از آن، با استفاده از iPhone Mirroring روی نوتیفیکیشن‌ها کلیک کرده و وارد اپلیکیشن‌ها شوید.

انتقال فایل به دستگاه‌ها

تنها با کشیدن و رهاکردن، فایل‌ها را بین مک و آیفون جابجا کنید! با این قابلیت فقط با استفاده از مک می‌توان فایل‌ها را به آیفون یا از آن منتقل کرد که در کارهای روزمره بیشتر از قبل دردسر جابجایی فایل را کم‌تر می‌کند.

“معرفی

افزایش بهره‌وری

با تغییرات رابط کاربری و اضافه‌شدن برخی قابلیت‌ها، انجام کارها بسیار منظم‌تر و تمیزتر از قبل شده و کارایی شما را در طول روز افزایش می‌دهد.

چیدمان آسان پنجره‌ها

“معرفی

پنجره‌های اپلیکیشن‌ها را به گوشه صفحه ببرید و بدون هیچ زحمت اضافی آن‌ها را کنار هم مرتب کنید. یا اینکه آن‌ها را به گوشه صفحه ببرید تا بتوانید اپلیکیشن‌ها بیشتری در صفحه اصلی داشته باشید. همچنین برای سرعت بیشتر کار می‌توانید از میانبرهای کیبورد نیز برای این کار استفاده کنید.

“معرفی

پیش‌نمایش ارائه‌ها

هر چیزی را که می‌خواهید در تماس‌های ویدیویی به اشتراک بگذارید. از قبل به صورت دقیق آن‌ها را ببینید، بدون اینکه بقیه ببینند.

تغییر تصاویر پس‌زمینه

در تماس‌های ویدیویی حضور داشته باشید بدون آنکه نیازی باشد محیط پشت‌سرتان را مرتب کنید. با انتخاب تصاویر پس‌زمینه دلخواه در هر محیط دلخواه روی جلسات خود تمرکز کنید در حالیکه فناوری پیشرفته بخش‌بندی به شما کمک می‌کند بهترین ظاهرتان را داشته باشید.

مرورگر Safari

ادعای اپل در معرفی macOS Sequoia این بود که مرورگر Safari این نسخه از سیستم‌عامل، سریع‌ترین مرورگر مک خواهد بود. این مرورگر همچنین درخور قابلیت‌های جدید و پیشرفته‌ای نیز شده است.

“معرفی

عرضه Reader باهوش‌تر با طراحی جدید

با فهرست مطالب و خلاصه‌ای که در سطحی بالا ارائه شده، قبل از مطالعه مقاله نکات اصلی آن را دریافت کنید.

کنترل بیشتر روی ویدیوهای وب

زمانی که مرورگر سافاری ویدیویی را روی صفحه شما تشخیص می‌دهد، Video Viewer به شما کمک می‌کند که همزمان که ویدیو را در مشاهده می‌کنید، کارهای دیگرتان را نیز انجام دهید.

اپلیکیشن Notes

اپلیکیشن Notes نیز تغییرات جالبی خواهد داشت. این تغییرات تقریباً مشابه آپدیت‌های جدید iOS 18 و iPadOS 18 است که هر چه بیشتر فضای سیستم‌عامل‌های محصولات اپل را یکپارچه می‌کند.
“معرفی

قابلیت رونویسی زنده صوتی

جلسات صوتی خود را درون Notes ضبط کنید و رونویسی زنده صوتی ایجاد کنید تا بتوانید در آن جستجو کرده و چک‌لیست‌ها و اسناد را مرتب کنید.

قابلیت Math Notes

اعداد را محاسبه کنید، عبارات را ارزیابی کنید و متغیرها را بسازید.همه این مسائل به‌صورت مستقیم در داخل Notes و با گذاشتن علامت "=" اجازه دهید بلافاصله توسط مک بوک خودکار حل شوند.

جمع‌بندی

معمولاً تغییرات سیستم‌عامل macOS طوری است که در لایه‌های عمیقی صورت می‌گیرد و تجربه کاربری را به شکل‌های محسوس یا نامحسوس برایمان بهتر و جذاب‌تر می‌کند. بنابراین کمتر پیش می‌آید که ما حین دیدن رونمایی یا خواندن مقالات مربوط به آپدیت‌های جدید مک‌اواس زیاد شگفت‌زده شویم. اما با ورود هوش‌مصنوعی Apple Intelligence به مک‌اواس می‌توان گفت امسال سالی بود که بیشتر از پیش شوق عرضه عمومی نسخه جدید یعنی Sequoia را داریم. چرا که این قابلیت به ما کمک می‌کند از چهارچوب قابلیت‌های موجود خارج شویم و بسته به خلاقیت و نیاز خودمان فرآیندهای کاریمان بهبود ببخشیم.

ما به عنوان تیم محتوای سیب‌اپ مک می‌کوشیم تا علاوه بر ارائه بهترین و به روز ترین برنامه‌ها و بازی‌های مخصوص macOS، کاربردی‌ترین آموزش‌های مربوط به این سیستم عامل را نیز در اختیارتان قرار دهیم تا به عنوان یک دارنده کامپیوتر مک به راحتی تمامی نیازهای خود را رفع کنید.