sibapp
sibapp
sibapp
دسته‌بندی
راهنماهای کاربردی

آموزش رفع خطای Your Connection is not Private در مرورگر کروم

  • 1402-11-28
  • 149
  • اشتراک
  • اشتراک
  • ۰

آموزش رفع خطای Your Connection is not Private در مرورگر کروم

بدون شک تا به امروز انواع مختلفی از خطاهای مرورگرها و وب‌سایت‌های متعدد را مشاهده کرده‌اید. خطای Your Connection is not Private که به معنای «اتصال شما خصوصی نیست»، یکی از خطاهای رایج وردپرس است. این خطا در هنگام بازدید از برخی از سایت‌ها در مرورگرهای مختلف به طرق متفاوت ظاهر شده و همه افراد با آن بارها دست‌و‌پنجه نرم کرده‌اند.‌ به این خاطر که امنیت، یکی از موضوعات بسیار ضروری در حوزه وب به حساب می‌آید، این مقاله به بررسی این خطا می‌پردازد. چنانچه شما عزیزان هم با این خطا روبرو هستید و از چگونگی رفع آن اطلاعی ندارید، تا انتهای این مقاله با موضوع آموزش رفع خطای Your Connection is not Private در مرورگر کروم همراه ما باشید.

خطای your connection is not private چیست؟

زمانی که شما به یک وب‌سایت با استفاده از پروتکل HTTPS دسترسی پیدا می‌کنید، وب‌سایت باید یک گواهینامه اعتبارسنجی‌شده داشته باشد که توسط یک شرکت اعتبارسنجی صادر شده است. این گواهینامه اعتبارسنجی، اطلاعات امنیتی مربوط به وب‌سایت را به مرورگر شما ارسال می‌کند. وقتی مرورگر شما گواهینامه را دریافت می‌کند، با استفاده از کلید عمومی یا «public key» موجود در گواهینامه، اعتبار این گواهینامه را تایید می‌کند. سپس مرورگر برای برقراری ارتباط امن با وب‌سایت، از کلید خصوصی استفاده می‌کند که توسط وب‌سایت ارسال شده است. این کلید خصوصی برای رمزنگاری داده‌های انتقالی بین مرورگر و وب‌‌سایت استفاده می‌شود. اگر مرورگر شما قادر به تایید گواهینامه ارسالی نباشد، به عنوان مثال به دلیل انقضای گواهینامه یا نامعتبر بودن آن، مرورگر نمی‌تواند اعتماد کند که ارتباط با وب‌سایت امن است و خطای Your Connection is Not Private را نمایش می‌دهد. استفاده از پروتکل SSL/HTTPS و گواهینامه اعتبارسنجی، برای حفاظت از اطلاعات شخصی و محرمانه کاربران بسیار مهم است. بنابراین، در صورت مواجهه با خطای Your Connection is Not Private، بهتر است از ورود به وب‌سایت موردنظر خودداری کنید.

روش‌های رفع خطای Your Connection is not Private در مرورگر کروم چیست؟

خطای Your Connection is not Private، یکی از رایج‌ترین خطاهای ممکن است که در همه مرورگرها از جمله کروم اتفاق می‌افتد. این خطا در مرورگر کروم به‌صورت مداوم تکرار می‌شود و گاهی افراد را کلافه می‌کند. برای رفع این مشکل در مرورگر کروم، راه‌های بسیاری وجود دارد. در ادامه مطلب روش‌های رفع خطای Your Connection is not Private در مرورگر کروم را مورد بررسی قرار می‌دهیم:

بارگیری مجدد صفحه

بارگیری مجدد صفحه در مرورگر کروم یک روش ساده و موثر برای رفع مشکل Your Connection is not Private به شمار می‌رود. برای انجام این کار، ابتدا مرورگر خود را ببندید و سپس مجدد آن را باز کنید. بدین ترتیب صفحه موردنظر خود را باز نموده و ببینید آیا مشکل برطرف شده است یا خیر. این عمل باعث پاکسازی حافظه پنهان (Cache) مرورگر می‌شود و ممکن است مشکل اتصال شما را رفع کند. اگر مشکل همچنان ادامه دارد، می‌توانید از گزینه رفرش در مرورگر استفاده کنید. همچنین، می‌توانید از کلیدهای میانبر مرورگر استفاده کمک بگیرید. برای مثال «Ctrl + R» در ویندوز و «Command + R» در MacOS، برای بارگذاری مجدد صفحه وب استفاده می‌شوند.

تست با مرورگرهای مختلف

هنگامی که با خطای Your Connection is not Private در مرورگر کروم مواجه می‌شوید، توصیه می‌شود برای رفع آن، از مرورگرهای دیگر استفاده کنید. چرا که با استفاده از این روش، محدودیت موجود در یک مرورگر خاص مانند کروم، به‌خوبی مشخص خواهد شد. چنانچه با این خطا در سایر مرورگرها مواجه نشدید، با حذف و نصب مجدد نرم‌افزار این مشکل شما برطرف می‌گردد. اگر این مشکل همچنان وجود داشت، روش‌های دیگری را که در ادامه ذکر می‌کنیم را بررسی کنید.

پاک‌کردن حافظه پنهان و کش مرورگر

یکی دیگر از روش‌های مفید برای رفع خطای Your Connection is not Private، پاک کردن حافظه پنهان و کش مرورگر است. همواره این امکان وجود دارد که مرورگرها از صفحه‌های قدیمی برای نمایش محتویات سایت خود استفاده کنند که در نتیجه موجب نمایش این خطا می‌شود. علاوه‌بر این، در برخی موارد نیاز است برای اعمال‌شدن تغییرات، نسبت به پاک‌کردن حافظه پنهان یا کش مرورگر کروم خود اقدام نمایید.

برای پاکسازی حافظه پنهان و کش مرورگر در مرورگر کروم:
  1. در گوشه بالا سمت راست صفحه، روی آیکون سه نقطه کلیک کنید.
  2. سپس از منوی کشویی، گزینه «More tools» را انتخاب کرده و در منوی باز شده، روی گزینه «Clear browsing data» کلیک نمایید.
  3. پس از آن، یک پنجره تنظیمات جدید باز می‌شود. در این پنجره، می‌توانید نوع داده‌هایی که می‌خواهید پاکسازی کنید را انتخاب کنید. برای پاکسازی کامل، می‌توانید گزینه‌های «Browsing history, Cookies and other site data» و «Cached images and files» را انتخاب کنید.
  4. پس از انتخاب موارد موردنظر، روی دکمه «Clear data» کلیک کنید. مرورگر کروم شروع به پاکسازی داده‌ها خواهد کرد. این فرآیند ممکن است چند لحظه طول بکشد. پس از پاکسازی کامل، می‌توانید مرورگر خود را مجددا راه‌اندازی کنید و سعی کنید سایت موردنظر را باز کنید.

تاریخ و ساعت سیستم خود را تنظیم کنید

در بیشتر موارد، مک بوک تنظیمات ساعت و تاریخ را به‌طور کاملا خودکار، همگام‌سازی و آپدیت می‌کند. با این وجود، چنانچه سیستم شما ساعت و تاریخ غلطی داشته باشد، موجب می‌گردد که مرورگر تصور کند که با گواهی SSL وب‌سایت نامعتبر مواجه شده و پیام خطای Your Connection is not Private را صادر کند.

آنتی ویروس و ٰVPN را غیر فعال کنید

در برخی موارد، نرم‌افزار‌های آنتی ویروس روی تنظیمات شبکه شما تاثیر منفی خواهند گذاشت. چنانچه از نرم‌افزار‌های آنتی ویروس یا VPN در سیستم خود استفاده می‌کنید، توصیه می‌شود آن‌ها را به‌طور موقتی غیرفعال کنید. پس از آن بررسی کنید که آیا باز هم با خطای Your Connection is not Private موجود است یا نه. اگر مشکل حل شد و یکی از این برنامه‌ها مسبب این موضوع بود، از تیم پشتیبانی آن‌ها درخواست کمک کنید.

جمع بندی

در این مقاله به بررسی آموزش رفع خطای Your Connection is not Private در مرورگر کروم پرداخته شد. به‌طور کلی، روش‌های متعددی برای رفع این خطا وجود دارد که شما می‌توانید با بهره‌مندی از آن‌ها نسبت به رفع این مسئله اقدام کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان با مشاورین ما در تماس باشید.

ما به عنوان تیم محتوای سیب‌اپ مک می‌کوشیم تا علاوه بر ارائه بهترین و به روز ترین برنامه‌ها و بازی‌های مخصوص macOS، کاربردی‌ترین آموزش‌های مربوط به این سیستم عامل را نیز در اختیارتان قرار دهیم تا به عنوان یک دارنده کامپیوتر مک به راحتی تمامی نیازهای خود را رفع کنید.