sibapp
sibapp
sibapp
دسته‌بندی
راهنماهای کاربردی

آموزش تبدیل اکانت استاندارد به ادمین در مک

  • 1403-02-04
  • 76
  • اشتراک
  • اشتراک
  • ۰

کاربران مک اغلب از چندین حساب روی سیستم‌عامل خود استفاده می‌کنند. این حساب‌ها معمولاً روی حالت «Standard» تنظیم می‌شوند که دسترسی کامل به فایل‌های سیستمی مختلف را محدود می‌کند. با این حال، ممکن است به دلایل مختلف بخواهید این حساب‌ها را به سطح «مدیر یا همان ادمین» برای دسترسی کامل به سیستم ارتقا دهید. وضعیت ادمین بالاترین سطح دسترسی را فراهم می‌کند و به کاربر امکان می‌دهد همه داده‌ها را حذف، تغییر یا بازنشانی کند. بنابراین اگر می‌خواهید اطلاعات بیشتری در این زمینه به‌دست آورید، پیشنهاد می‌کنیم آموزش تبدیل اکانت استاندارد به ادمین در مک را تا انتها دنبال کنید.

مراحل لازم برای تبدیل اکانت استاندارد به ادمین در مک

برای تبدیل اکانت استاندارد به ادمین در مک، نیاز است برخی موارد و نکات خاص را حتماً مد نظر قرار دهید. در این بخش از مطلب، مراحل لازم برای انجام این کار را برایتان ذکر کرده‌ایم تا در انجام این کار به مشکل برنخورید:

  • در نوار منو روی لوگوی اپل کلیک کرده و وارد «System Settings» شوید.
  • در نوار سمت چپ گزینه «Users & Groups» را پیدا و روی آن کلیک کنید.
  • در این مرحله اکانتی را که می‌خواهید به حالت ادمین تغییر دهید، انتخاب کنید. اگر از شما رمز عبور خواسته شد، آن را وارد کنید.
  • در پنجره بازشده تیک گزینه «Allow this user to administer this computer» را فعال کنید.

سوالات متداول

آیا این فرآیند دسترسی کاملی را به کاربر می‌دهد؟

بله، با فعال کردن این گزینه دسترسی کامل سیستم به کاربر داده می‌شود. اساساً کاربر می‌تواند تمام وظایفی را که یک ادمین قادر به انجام آن است، انجام دهد.

آیا یک مدیر می‌تواند حساب کاربری دیگر را باطل کند؟

بله، به عنوان یک ادمین می‌توانید دسترسی مدیر را از هر کاربری در هر زمان معین لغو کنید.

کدام حساب‌ها باید دسترسی مدیریت داشته باشند؟

دقت داشته باشید فقط کاربرانی که به آن‌ها اعتماد دارید باید دسترسی مدیریت داشته باشند. دسترسی ادمین به کاربران اجازه می‌دهد تغییراتی را در تمام تنظیمات سیستم از جمله نصب مجدد سیستم‌عامل، نصب به‌روزرسانی‌ها، تغییر رمز عبور و موارد دیگر ایجاد کنند.

آیا مک بوک باید یک حساب استاندارد یا مدیریت داشته باشد؟

اگر چه همه مک‌ها برای انجام عملیات‌هایی مانند نصب به‌روزرسانی‌ها، نصب و حذف برنامه‌ها، رمزگذاری درایوها و... یک حساب مدیریت دارند، اما این بدان معنا نیست که باید همیشه از یک حساب مدیریت استفاده کنید. اگر به صورت حرفه‌ای کار می‌کنید و به تنظیمات سیستم خاصی نیاز دارید، از یک حساب کاربری ادمین یا مدیریت استفاده کنید. در غیر این صورت، توصیه می‌شود از یک حساب استاندارد بهره بگیرید.

جمع‌بندی

همان‌طور که متوجه شدید، فرآیند ارتقای حساب استاندارد به یک حساب ادمین در مک، کار بسیار راحتی است. البته به یاد داشته باشید اکانت ادمین با قدرت زیاد، مسئولیت بزرگی را به همراه دارد. بنابراین، فقط در صورت لزوم، حساب‌ها را به وضعیت مدیریت ارتقا دهید. در غیر این صورت اگر از پس وظایف آن بر نمی‌آیید، توصیه می‌کنیم از انجام این کار بپرهیزید.

ما به عنوان تیم محتوای سیب‌اپ مک می‌کوشیم تا علاوه بر ارائه بهترین و به روز ترین برنامه‌ها و بازی‌های مخصوص macOS، کاربردی‌ترین آموزش‌های مربوط به این سیستم عامل را نیز در اختیارتان قرار دهیم تا به عنوان یک دارنده کامپیوتر مک به راحتی تمامی نیازهای خود را رفع کنید.