sibapp
sibapp
sibapp
دسته‌بندی
راهنماهای کاربردی

آموزش ایمیل فایل‌های حجیم با استفاده از Mail Drop

  • 1403-02-08
  • 77
  • اشتراک
  • اشتراک
  • ۰

ایمیل‌کردن فایل‌های حجیم برای کاربران همیشه یک چالش بوده، زیرا معمولاً محدودیت اندازه فایل برای آن‌ها اعمال می‌شود. اما با کمک «Mail Drop» می‌توان این کار را خیلی راحت انجام داد. Mail Drop یک ویژگی ارائه‌شده توسط اپل و اساساً بخشی از «iCloud» است. با استفاده از آن، می‌توانید خیلی سریع فایل‌هایی تا ۵ گیگابایت را برای هر کسی، صرف‌نظر از ارائه‌دهنده سرویس ایمیل آن‌ها، ایمیل کنید.

دقت داشته باشید برای استفاده از این ویژگی باید یک حساب iCloud یا یک «Apple ID» داشته باشید. داشتن Apple ID به شما این امکان را می‌دهد که از قابلیت مورد نظر استفاده کنید. در ادامه می‌توانید آموزش ایمیل فایل‌های حجیم با استفاده از Mail Drop را یاد بگیرید.

راه‌اندازی حساب کاربری

ابتدا باید مطمئن شوید که حساب iCloud به‌درستی روی مک شما پیکربندی شده است. اگر قبلا این کار را انجام داده‌اید، می‌توانید به بخش بعدی بروید. اگر نه، مراحل زیر را دنبال نمایید:

از طریق نوار منو وارد «System Settings» شوید. در نوار سمت چپ روی گزینه «Sign in with your Apple ID» کلیک کنید. مشخصات Apple ID یا آدرس ایمیل iCloud خود را به همراه رمز عبور وارد نمایید.

ارسال فایل با Mail Drop

اکنون که حساب شما به‌درستی راه‌اندازی شده است، بیایید نحوه ارسال فایل حجیم با استفاده از Mail Drop را بررسی کنیم:

  1. اول از هر چیزی برنامه «Mail» را در مک باز کنید.
  2. یک ایمیل جدید بنویسید و فایل بزرگ‌تر از ۲۰ مگابایت را پیوست نمایید.
  3. سپس روی دکمه ارسال کلیک کنید.
  4. در این مرحله یک پیام ظاهر می‌شود که از شما می‌پرسد آیا می‌خواهید از قابلیت Mail Drop استفاده کنید یا خیر. گزینه «Use Mail Drop» را انتخاب نمایید.
  5. بعد از انجام این مراحل، ایمیل شما شروع به ارسال می‌شود.

اگر ایمیل را برای گیرنده‌ای ارسال می‌کنید که حساب iCloud ندارد، یک لینک دانلود منحصربه‌فرد برای دسترسی به فایل ایجاد خواهد شد. این تضمین می‌کند که فایل به‌راحتی توسط گیرنده بارگیری می‌شود.

مزایای استفاده از Mail Drop

استفاده از Mail Drop برای ارسال فایل‌های حجیم از طریق ایمیل چندین مزیت دارد. در ادامه این بخش به توضیح برخی از این مزایا می‌پردازیم:

  • با Mail Drop این امکان وجود دارد که فایل‌هایی تا ۵ گیگابایت را با سرعت بالا ارسال کنید. این امر نیاز به استفاده از روش‌های جایگزین برای اشتراک‌گذاری فایل‌های حجیم را از بین می‌برد.
  • از آن جایی که Mail Drop با برنامه Mail یکپارچه شده، نیازی به نصب نرم‌افزار یا افزونه اضافی نیست.
  • قابلیت Mail Drop با هر ارائه‌دهنده ایمیل کار می‌کند و ارسال فایل‌های بزرگ برای کاربران، بدون در نظر گرفتن پلتفرم ایمیل آن‌ها اصلا سخت نیست.
  • فایل‌هایی که از طریق Mail Drop ارسال می‌شوند، رمزگذاری خواهند شد و اینگونه می‌توانید از امنیت اطلاعات خود مطمئن باشید.

عیب‌یابی Mail Drop

در حالی که Mail Drop یک ویژگی قابل اعتماد است، اما ممکن است هنگام استفاده از آن با مشکلاتی مواجه شوید. در این جا چند مرحله رایج عیب‌یابی آورده شده است که توصیه می‌کنیم آن‌ها را نادیده نگیرید:

  1. هنگام استفاده از Mail Drop مطمئن شوید که اتصال اینترنت پایداری دارید. اتصال ضعیف ممکن است باعث تاخیر یا وقفه در آپلود فایل شود.
  2. بررسی کنید فایلی که می‌خواهید ارسال کنید، بزرگ‌تر از ۲۰ مگابایت باشد. اگر فایل کوچک‌تر باشد، ممکن است نیازی به Mail Drop نباشد.
  3. اگر گیرنده ایمیل یا لینک دانلود را دریافت نکرد، مطمئن شوید که ارائه‌دهنده ایمیل او از دریافت فایل‌های بزرگ از طریق Mail Drop پشتیبانی می‌کند.

جمع‌بندی

قابلیت Mail Drop امکان ارسال فایل‌های حجیم از طریق ایمیل را ممکن می‌کند. شما با در نظر گرفتن نکات مهمی که در این مطلب ذکر شد، می‌توانید به‌راحتی فایل‌هایی تا حجم ۵ گیگابایت را با استفاده از حساب iCloud خود ارسال نمایید. از سازگاری و امنیت یکپارچه‌ای که Mail Drop ارائه می‌دهد، استفاده کنید و همچنین فراموش نکنید عیب‌یابی را به‌طور مرتب انجام دهید تا جلوی بروز مشکلات احتمالی را بگیرید.

ما به عنوان تیم محتوای سیب‌اپ مک می‌کوشیم تا علاوه بر ارائه بهترین و به روز ترین برنامه‌ها و بازی‌های مخصوص macOS، کاربردی‌ترین آموزش‌های مربوط به این سیستم عامل را نیز در اختیارتان قرار دهیم تا به عنوان یک دارنده کامپیوتر مک به راحتی تمامی نیازهای خود را رفع کنید.