sibapp

عبارت مد نظر را بنویسید

sibapp
sibapp
sibapp

‎⁨آموزش راه اندازی و اشتراک گذاری هات اسپات مک بوک⁩

آموزش راه اندازی و اشتراک گذاری هات اسپات مک بوک

اشتراک‌گذاری هات اسپات مک بوک در موقعیت‌ها و شرایط مختلفی می‌تواند کمک‌کننده شما باشد. از آنجایی که این روزها استفاده از اینترنت برای همه کاربران در سیستم‌های مختلف، تبدیل به یک امر مهم و ضروری شده، اینکه بتوان در شرایط مهم و اضطراری امکان استفاده از اینترنت را فراهم آورد امری مهم است. اگر به دنبال آشنایی با نحوه راه‌اندازی و اشتراک هات اسپات در مک ‌بوک هستید این مطلب سیب اپ مک را از دست ندهید.

نحوه اشتراک‌گذاری هات اسپات مک

گاهی اوقات ممکن است بنا بر دلایلی، امکان استفاده از اینترنت LAN یا شبکه Wifi وجود نداشته باشد. در این صورت می‌توان از طریق راه‌اندازی تنظیمات هات اسپات مک، از آن به عنوان یک مودم Wifi استفاده کرد و آن را در اختیار دستگاه‌های دیگر قرار داد. اشتراک‌گذاری هات اسپات مک‌ بوک در مواردی که بسته اینترنت مربوط به سیم‌کارت شما به پایان رسیده است یا امکان استفاده از شبکه محلی وای‌فای روی آیفون و آیپد وجود ندارد، کارساز خواهد بود. برای انجام این کار، می‌توان به روش‌های زیر اقدام کرد.

اشتراک‌گذاری هات اسپات مک در حالت اتصال اینترنت مک‌بوک از طریق کابل

در این روش، اشتراک‌گذاری هات اسپات مک را در حالتی بررسی می‌کنیم که مک‌بوک از طریق کابل به اینترنت متصل شده است. در این صورت جهت راه‌اندازی هات اسپات می‌توان به صورت زیر اقدام کرد:

  1. در قدم اول در «System Settings»، وارد بخش «General» شوید.
  2. روی گزینه «Sharing»کلیک کنید.
  3. گزینه «i» مقابل «Internet Sharing» را انتخاب کنید.
  4. تنظیمات «Share your connection from» را روی حالت «Ethernet» قرار دهید.
  5. سپس در میان گزینه‌های «To computers using»، WiFi را انتخاب کنید کنید.
  6. در این مرحله گزینه «WiFi Options» را انتخاب کنید. سپس جهت عدم دسترسی افراد ناشناس به اینترنت شما، می‌توانید رمز عبور تعیین کنید. گزینه «Security» را روی حالت «WPA2 Personal» قرار دهید.
  7. در ادامه با فعال کردن گزینه Internet Sharing، پیامی مبنی بر گرفتن تایید از شما جهت اشتراک‌گذاری اینترنت نمایش داده می‌شود. با انتخاب گزینه «Turn On»، اشتراک‌گذاری اینترنت آغاز می‌شود.
  8. در پایان نیز جهت اتصال آیفون یا آیپد به هات اسپات مک‌بوک، لازم است اینترنت آن‌ها را وصل کنید. برای این منظور، از قسمت تنظیمات WiFi آیفون و آیپد، اسم وای‌فای مک بوک خود را انتخاب و رمز عبور آن را وارد کنید.

اشتراک‌گذاری هات اسپات مک در حالت اتصال اینترنت مک‌بوک از طریق وای فای

در این نحوه اشتراک گذاری بر خلاف روش قبل، اتصال مک‌بوک به اینترنت از طریق وای فای است. متاسفانه در این حالت به راحتی روش قبل امکان راه‌اندازی هات اسپات مک و اشتراک‌گذاری آن با آیفون و آیپد وجود ندارد. در واقع امکان اتصال هر دستگاهی به مک‌بوک وجود ندارد و لازم است از قطعه فیزیکی خاصی استفاده کرد. البته علاوه‌بر خرید دانگل آداپتور شبکه وای‌ فای، راه‌حل دیگری جهت اشتراک‌گذاری هات اسپات مک وجود دارد و آن هم از طریق بلوتوث است. البته اتصال از این طریق ممکن است با بسیاری از دستگاه‌ها سازگار نباشد. با این حال روند انجام آن با کمک این ترفند و مراحل ذکر شده به صورت زیر است.

مراحل راه‌اندازی هات اسپات مک در این روش، مشابه روش قبل است فقط در قسمت To computers using، لازم است گزینه «Bluetooth PAN» را انتخاب کنید. در ادامه برای اتصال از طریق آیفون و آیپد، می‌توان به روش زیر عمل کرد:

  1. بلوتوث مک ‌بوک را روشن کنید.
  2. در آیفون یا آیپد هم بلوتوث را روشن کنید.
  3. سپس در قسمت تنظیمات آیفون و آیپد، در بخش «Mobile Service»، گزینه «Personal Hotspot» را انتخاب کنید.
  4. در این مرحله لازم است آیفون یا آیپد خود را با مک‌بوک «Pair» کنید. بنابراین در بخش System Settings مک‌ بوک، با کلیک روی گزینه بلوتوث، نام آیفون خود را پیدا کنید.
  5. با ظاهر شدن یک کد در هر دو دستگاه، روی گزینه Pair در آیفون کلیک کنید تا دستگاه‌ها با هم جفت شوند. سپس کد مشاهده شده در مک ‌بوک را در گوشی آیفون خود وارد کنید.
  6. در پایان این مرحله، در صورت موافقت در جفت‌سازی دستگاه‌ها، آیکون آبی رنگ بلوتوث در سمت چپ بالای صفحه آیفون قابل مشاهده خواهد بود. از طرفی در مک‌ بوک نیز آیکون به شکل فلش رو به بالا مشاهده می‌شود.
  7. در آیفون یا آیپد خود به بخش وای فای رفته و روی نام مک‌ بوک انتخابی خود کلیک کنید.
  8. با مشاهده گزینه اتصال به هات اسپات در آیفون خود، روی آن کلیک کنید تا امکان اتصال به هات اسپات مک بوک فراهم شود.
  9. در پایان نیز رمز عبور تعیین شده را وارد کنید تا اشتراک‌گذاری هات اسپات مک ‌بوک به آیفون یا آیپد انجام شود.

جمع‌بندی