sibapp
sibapp
sibapp
دسته‌بندی
راهنماهای کاربردی

آموزش تبدیل ویدیو به تصویر GIF در مک

  • 1402-12-01
  • 75
  • اشتراک
  • اشتراک
  • ۰

آموزش تبدیل ویدیو به تصویر GIF در مک

امروزه با توجه به فراگیرشدن استفاده از پیام‌رسان‌های آنلاین در میان کاربران، استیکرها و گیف‌های مختلفی در مکالمات روزمره مورد استفاده قرار می‌گیرند. گیف‌ها، ویدیوهای کوتاه و بی‌صدایی به شمار می‌روند که حاوی پیام‌های مختلف برای انتقال به مخاطب در عرض چند ثانیه هستند. به همین خاطر، کاربران در سال‌های اخیر علاقه بسیار زیادی به استفاده از گیف‌ها پیدا کرده‌اند. ممکن است شما نیز بخواهید گیف اختصاصی خودتان را با استفاده از ویدیوهای موجود در دستگاهتان ساخته و آن‌ها را در مکالمات روزمره بکار بگیرید. در بسیاری از مواقع هم ویدیوهای جذابی به دست ما می‌رسند و دلمان می‌خواهد از آن‌ها در پیام‌رسان‌ها استفاده کنیم. در این مقاله قصد داریم روش تبدیل ویدیو به گیف را در مک به شما آموزش دهیم.

تبدیل ویدیو به گیف با استفاده از ابزارهای آنلاین

جهت تبدیل یک ویدیو به گیف، روش‌ها و ابزارهای متعددی وجود دارد. یکی از این روش‌ها استفاده از ابزارهای گوناگونی است که به‌ صورت کاملاً رایگان گیف مورد نیاز شما را خواهند ساخت. جالب است بدانید که استفاده از این ابزارها کار راحت و آسانی است و تنها با انجام چند کار ساده، به سرعت می‌توانید گیف خود را بسازید.

در ادامه مقاله چند وب‌سایت معتبر را که می‌توانید به کمک آن‌ها ویدیوی مورد نظر خود را در مک به گیف تبدیل کنید معرفی کرده و نحوه کار با آن‌ها را به شما آموزش می‌دهیم.

تبدیل ویدیو به گیف با وبسایت «giphy»

به کمک این ابزار شما به‌راحتی می‌توانید گیف دلخواه خود را بسازید. حتی اگر ویدیوهای جذاب را در پلتفرم‌های مختلفی مانند یوتیوب مشاهده کردید، می‌توانید با به‌اشتراک‌گذاشتن URL آن ویدیو با این برنامه، به‌راحتی آن را به گیف تبدیل نمایید. این روش بسیار ساده و راحت است و برای استفاده از آن نیاز به نصب برنامه خاصی نخواهید داشت. برای ساختن گیف به کمک وبسایت giphy باید مراحل زیر را طی کنید:

  1. ابتدا وارد وبسایت شوید و گزینه «Create» را که در سمت بالا و راست برنامه قرار دارد انتخاب نمایید.
  2. ویدیوی مورد نظر خود را بارگذاری کرده و سپس زمان شروع و مدت زمان گیف خود را انتخاب کنید. به‌عنوان مثال چنانچه مدت زمان ویدیوی شما ۳۰ دقیقه است و قسمتی از این ویدیو که شما می‌خواهید آن را تبدیل به گیف کنید از دقیقه ۱۵ این ویدیو شروع می‌شود و از طرفی مدت زمان آن ۳۰ ثانیه است، زمان شروع را روی ۱۵ دقیقه و مدت زمان آن را روی ۳۰ ثانیه قرار دهید.
  3. در این مرحله روی گزینه «Continue to Decorate» کلیک نمایید. با انتخاب‌کردن این گزینه شما می‌توانید برچسب‌ها و فیلتر‌ها را انتخاب کنید. پس از انتخاب، روی گزینه «Continue to Upload» کلیک نمایید. اگر مایل به انجام‌دادن این کار نیستید، می‌توانید این مرحله را پشت سر بگذارید. با گذراندن این مرحله، گیف شما آماده بارگذاری در شبکه‌های اجتماعی خواهد بود.

تبدیل ویدیو به گیف با وبسایت «Make a GIF»

این وبسایت از پیچیدگی بیشتری نسبت به وبسایت giphy برخوردار است، اما گیف مورد نظر شما را با همان سرعت خواهد ساخت. البته باید به این موضوع اشاره کنیم که روی گیف‌های ساخته‌شده با این ابزار، لوگوی وبسایت دیده می‌شود. برای اینکه این لوگو روی گیف شما وجود نداشته باشد، بایستی با پرداخت هزینه، حساب ویژه‌ای را در این وب‌سایت ایجاد نمایید. برای تبدیل ویدیوهای مورد علاقه خود در این وبسایت می‌توانید مطابق با مراحل زیر عمل کنید:

  1. ابتدا وارد وبسایت Make a GIF شوید و یکی از گزینه‌های ساخت گیف را انتخاب نمایید. این گزینه‌ها شامل ساخت گیف از تصاویر، یوتیوب، فیس‌بوک و ویدیوهای آپلودی شما یا وبکم است. به‌عنوان مثال فرض کنید که شما ساخت گیف از ویدیوی آپلودی را انتخاب کرده‌اید. پس از آپلود ویدیوی مورد نظر خود، آن را با افزودن استیکر و کپشن، شخصی‌سازی نمایید و مشخص کنید که می‌خواهید سرعت پخش گیف شما چقدر باشد. همچنین شما بایستی زمان شروع گیف و مدت زمان آن را در این مرحله تعیین کنید.
  2. پس از انجام مراحل فوق، روی گزینه «Continue to Publish» کلیک کنید.
  3. برای دسترسی راحت شما به گیف، بهتر است برای آن یک دسته‌بندی و چند برچسب انتخاب کنید. پس از انجام تمامی این کار‌ها، گزینه «Create a GIF» را که در قسمت پایین صفحه قرار دارد انتخاب کنید.

تبدیل ویدیو به گیف با برنامه «Gif Brewery»

برای تبدیل ویدیو به گیف در این برنامه مطابق با مراحل زیر پیش بروید:
  1. برنامه Gif Brewery را نصب و اجرا کنید. حال در تب منوی برنامه، گزینه «File» و سپس «Open» را انتخاب نمایید. سپس به قسمتی که ویدیوی مورد نظر شما قرار دارد بروید و آن را وارد برنامه کنید.
  2. حال که ویدیو در برنامه اضافه شده، در قسمت نوار زیرین زمان شروع و پایان قسمتی را که می‌خواهید به‌صورت GIF دربیاید انتخاب کنید.
  3. برای تنظیمات بیشتر، بهتر است سایز صفحه را برش دهید. روی گزینه مورد نظر در بالای برنامه کلیک کنید.
  4. در سمت بالا و چپ برنامه روی «GIF Properties» کلیک نمایید. در این قسمت می‌توانید رنگ، فریم، سرعت و دیگر تنظیمات ویدیو را انجام دهید. گفتنی است که دو گزینه چهارم و پنجم به‌صورت اختیاری بوده و ضرورتی بر انجام آن نیست.
  5. روی قسمت «Preview Loop» کلیک کنید تا پیش‌نمایشی از GIF ساخته‌شده را مشاهده کنید.
  6. پس از اتمام کار روی قسمت «Create GIF» کلیک کنید تا تصویر GIF ساخته شود.
  7. روی گزینه «Save» کلیک کنید تا تصویر به‌صورت فایل در سیستم شما ذخیره شود. برای انتشار گیف به‌طور مستقیم در شبکه‌های اجتماعی هم روی گزینه «Share» کلیک کنید.

جمع‌بندی

گیف‌ها ابزارهای جالب و جذابی برای انتقال مفاهیم و احساسات به شمار می‌روند و بسیاری از ما علاقه داریم با استفاده از ویدیوهایی که در دست داریم، گیف اختصاصی خود را بسازیم. در این مقاله به معرفی سه مورد از بهترین وب‌سایت‌ها و برنامه‌های تبدیل ویدیو به گیف در مک پرداختیم که شما عزیزان می‌توانید به کمک آن‌ها، ویدیوهای مورد نظر و دلخواه خود را به گیف تبدیل نمایید. نحوه کار با این وب‌سایت‌ها بسیار راحت بوده و زمان زیادی را از شما نخواهد گرفت.

ما به عنوان تیم محتوای سیب‌اپ مک می‌کوشیم تا علاوه بر ارائه بهترین و به روز ترین برنامه‌ها و بازی‌های مخصوص macOS، کاربردی‌ترین آموزش‌های مربوط به این سیستم عامل را نیز در اختیارتان قرار دهیم تا به عنوان یک دارنده کامپیوتر مک به راحتی تمامی نیازهای خود را رفع کنید.