sibapp
sibapp
sibapp
دسته‌بندی
راهنماهای کاربردی

آشنایی با روش های اتصال مک بوک به تلویزیون

  • 1402-11-21
  • 121
  • اشتراک
  • اشتراک
  • ۰

آشنایی با روش های اتصال مک بوک به تلویزیون

کاربران مک بوک به دلایل متفاوت لپ‌تاپ‌های خود را به تلویزیون وصل می‌کنند. اما روش های اتصال مک بوک به تلویزیون با لپ‌تاپ‌های عادی اندکی متفاوت است و همین مورد سبب می‌شود که انجام این کار برای کاربران دشوار شود. به همین دلیل لازم است که این مطلب از سیب‌اپ مک را تا انتها دنبال کنید تا با روش های متفاوت اتصال مک بوک به تلویزیون آشنا شده و در مواقع مورد نیاز، این کار را به سادگی انجام دهید.

بررسی سازگاری مک بوک با تلویزیون

اولین گام برای اتصال مک بوک به تلویزیون، کسب اطلاع در خصوص سازگاری سخت‌افزاری مک بوک و امکان اتصال آن به تلویزیون است. برای بررسی این سازگاری باید مراحل زیر را انجام دهید:

  1. وارد برنامه «System Information» شوید.
  2. در قسمت «Hardware»، روی گزینه «Graphics/Display» کلیک کنید.
  3. اکنون می‌توانید اطلاعاتی در خصوص قابلیت‌های ویدیویی خارجی مک بوک مشاهده کنید.
  4. عبارت «Mirror» امکان اتصال بی‌سیم مک بوک شما به تلویزیون را نمایش می‌دهد.

اتصال مک بوک به تلویزیون در حالت Mirror On

در صورتی که امکان اتصال مک بوک به تلویزیون وجود داشت، از روش های زیر برای اتصال مک بوک به تلویزیون برای انجام این کار استفاده کنید:

۱- استفاده از کابل

استفاده از کابل اولین شیوه از روش های اتصال مک بوک به تلویزیون است. برخی از مک بوک‌ها پورت «HDMI» ندارند، به همین دلیل برای استفاده از کابل باید از سیمی استفاده کنید که یک طرف آن «USB-C» و طرف دیگر آن HDMI باشد. این کابل‌ها را می‌توانید از فروشگاه‌های معتبر تهیه کرده و از آن‌ها برای اتصال مک بوک به تلویزیون استفاده کنید. پس از آن، تنها لازم است که یک سر کابل را که پورت USB-C دارد، به مک بوک و سر دیگر را به تلویزیون متصل کنید. اکنون باید به منوی تلویزیون بروید و در قسمت ورودی، HDMI را انتخاب کنید. پس از انجام این مراحل، صفحه مک بوک به تلویزیون انتقال می‌یابد.

البته گاهی تصویر به صورت مناسب روی تلویزیون نمایش داده نمی‌شود. اگر مشاهده کردید که تصویر حاشیه‌های سیاه دارد، باید از طریق بخش Display، رزولوشن تصویر را تغییر دهید. برای انجام این کار مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. در بخش تنظیمات، وارد قسمت Display شوید.
  2. در این بخش گزینه «Optimize For» را انتخاب کنید و آن را مناسب با تلویزیون تغییر دهید.
اتصال مک بوک پرو و مک بوک ایر به تلویزیون با استفاده از کابل

برخی از مدل‌های مک بوک ایر و مک بوک پرو دارای پورت HDMI هستند و شما می‌توانید به راحتی از یک کابل‌ HDMI برای وصل کردن لپتاپ به تلویزیون استفاده کنید.

استفاده از پورت تاندربولت

یکی دیگر از روش های اتصال مک بوک به تلویزیون، استفاده از پورت تاندربولت موجود روی مک بوک است. شما باید از تبدیل HDMI به تاندربولت استفاده کرده تا بتوانید به راحتی مک بوک را به تلویزیون متصل کنید.

۲- استفاده از «Apple TV»

استفاده از Apple TV دومین روش از روش های اتصال مک بوک به تلویزیون است. برای استفاده از این روش شما به یک Apple TV نیاز خواهید داشت. استفاده از این دستگاه سبب می‌شود که کار وصل کردن مک بوک به تلویزیون به سادگی انجام شود. روش اتصال مک بوک به تلویزیون با استفاده از Apple TV به شرح زیر است:

  1. از نوار بالای صفحه، گزینه منو بار را انتخاب کنید. این گزینه را می‌توانید در کنار آیکون اسپات لایت با علامت ذره‌بین پیدا کنید.
  2. گزینه Screen Mirroring را انتخاب کنید.
  3. حال مک بوکتان باید در این بخش اپل تی‌وی شما را شناسایی کند.
  4. پس از شناسایی، روی نام اپل تی‌وی کلیک کنید.

با انجام این کار مک بوک به تلویزیون متصل خواهد شد و شما می‌توانید کارهای مورد نظر خود را انجام دهید.

نکته‌ای در خصوص اتصال مک بوک به تلویزیون

باید بدانید که مانیتورها معمولا کیفیت بالاتری از تلویزیون دارند. به همین دلیل شاید پس از استفاده از روش های اتصال مک بوک به تلویزیون، تصویری با کیفیت پایین‌تر مشاهده کنید. در این مواقع معمولا کار خاصی نمی‌توانید انجام دهید و باید با همان کیفیتی که وجود دارد، کار خود را انجام دهید. در صورتی که می‌خواهید تصویر مک بوک خود را روی صفحه بزرگ‌تری با کیفیت بالا مشاهده کنید، بهتر است از مانیتورهای باکیفیت و مناسب موجود در بازار استفاده کنید.

اتصال مک بوک به تلویزیون در حالت Mirror Off

در صورتی که عبارت Mirror در حالت «Off» قرار داشت و حین اتصال مک بوک به تلویزیون با استفاده از روش‌های ذکرشده، سیستمتان در شناسایی تلویزیون مشکل داشت، راه حلی وجود دارد که در بسیاری از مواقع می‌تواند این مورد را حل کند:

  1. در System Settings دستگاه وارد قسمت Display شوید.
  2. در پنجره باز شده، کلید «Option» را نگه دارید تا در پایین صفحه گزینه «Detect Displays» نمایش داده شود.
  3. با کلیک روی این گزینه، در بسیاری از مواقع مک بوکتان تلویزیون متصل را شناسایی خواهد کرد.

جمع‌بندی

  • استفاده از کابل‌های متفاوت مانند HDMI، HDMI همراه با USB-C و HDMI همراه با تاندربولت اولین روشی است که می‌توان توسط آن مک بوک را به تلویزیون متصل کرد.
  • استفاده از Apple TV روش دیگری است که می‌توان از آن برای وصل کردن مک بوک به تلویزیون کمک گرفت.
  • توجه داشته باشید که به صورت معمول کیفیت تلویزیون‌ها کمتر از مانیتورهاست. در صورتی که نیاز به کیفیت بسیار بالای تصویر دارید و می‌خواهید تصویری بزرگ‌تر از نمایشگر مک بوک داشته باشید، بهتر است از مانیتورهای موجود در بازار استفاده کنید.

ما به عنوان تیم محتوای سیب‌اپ مک می‌کوشیم تا علاوه بر ارائه بهترین و به روز ترین برنامه‌ها و بازی‌های مخصوص macOS، کاربردی‌ترین آموزش‌های مربوط به این سیستم عامل را نیز در اختیارتان قرار دهیم تا به عنوان یک دارنده کامپیوتر مک به راحتی تمامی نیازهای خود را رفع کنید.