sibapp
sibapp
sibapp
دسته‌بندی
راهنماهای کاربردی

آموزش نحوه تغییر نرخ رفرش در مک بوک و تنظیم آن

  • 1402-12-08
  • 97
  • اشتراک
  • اشتراک
  • ۰

آموزش نحوه تغییر نرخ رفرش در مک بوک و تنظیم آن

تغییر نرخ رفرش می‌تواند در بسیاری مواقع به کمک افراد بیاید. با این تغییر، کاربرانی مانند تدوین‌گران و ویرایشگران می‌توانند تصاویر را به شکلی بهتر مشاهده کرده و کار خود را به‌صورت مناسب‌تری انجام دهند. در این مطلب از سیب اپ مک قصد داریم در خصوص نحوه تغییر نرخ رفرش در مک بوک نکاتی را بیان کنیم.

نرخ رفرش چیست؟

نرخ رفرش (Refresh Rate) در حقیقت واحدی برای اندازه‌گیری تعداد تصاویری است که نمایشگر می‌تواند در یک ثانیه نمایش دهد. نرخ رفرش بر حسب هرتز (HZ) محاسبه می‌شود. یعنی نمایشگری که نرخ رفرش آن ۶۰ هرتز باشد، می‌تواند در هر ثانیه ۶۰ تصویر متفاوت را نمایش دهد.

با تغییر نرخ رفرش در مک بوک و افزایش آن می‌توان کیفیت پخش فیلم‌ها و بازی‌ها را بهبود داده و تجربه کاربری بهتری داشت. استفاده از نرخ رفرش بالا می‌تواند تصویری روان‌تر را به شما نمایش دهد. البته بالا بردن نرخ رفرش در مک بوک میزان مصرف باتری دستگاه را هم افزایش می‌دهد.

لازم به ذکر است که افزایش نرخ رفرش تنها در برخی موارد مانند تماشای ویدیو، بازی و موارد مشابه دیگر تاثیرگذار است. کاربرانی که با محتواهایی استاتیک یا با حرکت کند و آهسته سروکار دارند، نمی‌توانند تفاوت بسیاری را پس از تغییر نرخ رفرش مک بوک و افزایش آن مشاهده کنند.

نحوه تغییر نرخ رفرش در مک بوک

نحوه تغییر نرخ رفرش در مک بوک بسیار ساده است. تنظیماتی مخصوص این کار در سیستم‌عامل MacOS وجود دارد و هر فردی که با روش انجام این کار آشنا باشد، می‌تواند نرخ رفرش را به سادگی تغییر دهد. روش تغییر نرخ رفرش در مک بوک به شرح زیر است:

  1. وارد بخش «System Settings» شوید.
  2. در نوار سمت چپ روی گزینه «Display» کلیک کنید.
  3. منو مقابل گزینه «Refresh Rate» را باز ‌کنید. در این منو می‌توانید نرخ‌های رفرشی که امکان انتخاب آن‌ها وجود دارد را مشاهده کرده و یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.
  4. حالا می‌توانید تصاویر را با نرخ رفرش جدید مورد انتخاب خود مشاهده کنید. لازم به ذکر است که در این بخش گزینه‌های دیگری برای تغییر تنظیمات گرافیکی تصویر مانند شدت روشنایی، رزولوشن و چندین مورد دیگر وجود دارد.

مزایای افزایش نرخ رفرش

تغییر نرخ رفرش در مک بوک و افزایش آن مزایایی برای کاربران به همراه دارد. از طرفی فراموش نکنید که افزایش نرخ رفرش میزان مصرف باتری را افزایش می‌دهد. اما بسیاری افراد به دلیل بهره‌مندی از مزایایی که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم، این کار را انجام می‌دهند.

نمایش روان‌تر تصاویر

به دلیل افزایش تعداد تصویری که در ثانیه پخش می‌شود، تصاویر به شکلی بهتر و روان‌تر پخش می‌شوند. همین امر در افزایش تجربه تماشای مسابقات ورزشی، فیلم‌ها و بسیاری موارد مشابه دیگر تاثیر دارد.

کاهش میزان تاری

هر چه نرخ رفرش تصویر بالاتر باشد، زمان کمتری برای محو شدن تصاویر وجود دارد. همین امر سبب می‌شود میزان تاری تصاویر کاهش پیدا کند.

افزایش نرخ پاسخگویی نمایشگر

تغییر نرخ رفرش در مک بوک و افزایش آن باعث می‌شود که نرخ پاسخگویی نمایشگر این دستگاه افزایش یابد و نمایشگر می‌تواند به ورودی تصاویر سریع‌تر پاسخ دهد.

جمع‌بندی

نحوه تغییر نرخ رفرش در مک بوک بسیار ساده است. افزایش این نرخ باعث می‌شود کاربران بتوانند تجربه کاربری بهتری داشته باشند. از مهم‌ترین مزایای افزایش نرخ رفرش می‌توان به افزایش پاسخگویی نمایشگر، کاهش میزان تاری و نمایش روان‌تر تصاویر اشاره کرد. شما می‌توانید تنظیمات مربوط به تغییر نرخ رفرش را در بخش تنظیمات مک بوک پیدا کنید و آنها را با توجه به نیاز و سلیقه خود تغییر دهید.

ما به عنوان تیم محتوای سیب‌اپ مک می‌کوشیم تا علاوه بر ارائه بهترین و به روز ترین برنامه‌ها و بازی‌های مخصوص macOS، کاربردی‌ترین آموزش‌های مربوط به این سیستم عامل را نیز در اختیارتان قرار دهیم تا به عنوان یک دارنده کامپیوتر مک به راحتی تمامی نیازهای خود را رفع کنید.